Φάση Σεναρίου

Φυσική (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Ανάκλαση

2 ώρες

Ο λαβύρινθος

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
anaklasi_fyllo_ergasias_3n.pdf anaklasi_fyllo_ergasias_lavyrinthos.pdf

Στη φάση αυτή οι μαθητές αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα στο οποίο πρέπει να εφαρμόσουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει στις προηγούμενες δραστηριότητες. Στόχος των μαθητών είναι να αλλάξουν την πορεία μίας δέσμη φωτός έτσι ώστε να ακολουθεί μία καθορισμένη διαδρομή (λαβύρινθος).

Για το Βήμα 1, τον σχεδιασμό της λύσης, οι μαθητές θα χρειαστούν το λαβύρινθο εκτυπωμένο (Φύλλο Εργασίας 2), έναν χάρακα και ένα μοιρογνωμόνιο. Οι μαθητές σε ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν πάνω στο σχεδιάγραμμα του λαβυρίνθου μία προτεινόμενη λύση στο πρόβλημα και να τεκμηριώσουν την απάντηση τους στο φύλλο εργασία 1. Η λύση μπορεί να δοθεί για αξιολόγηση στον εκπαιδευτικό.

Για το Βήμα 2, τον έλεγχο της λύσης που πρότειναν οι ομάδες των μαθητών, θα χρειαστούν τρεις καθρέφτες (με κλιπ για στήριξη) και ένας δείκτης λέιζερ. Οι μαθητές θα δοκιμάσουν πειραματικά τη λύση που πρότειναν στο πρόβλημα που τους τέθηκε. Μέσα από τον πειραματισμό θα κάνουν αν είναι απαραίτητο διορθώσεις και θα τεκμηριώσουν τις αλλαγές με βάση τις γνώσεις και τις παρατηρήσεις τους.


Το πρόβλημα


Βήμα 1

Συμπληρώστε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο φύλλο εργασίας.

Ο λαβύρινθος


Βήμα 2

Συμπληρώστε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο φύλλο εργασίας.

Μπορείτε να στηρίξετε τους καθρέφτες κάπως έτσι.


Δημιουργός Σεναρίου: ΣΤΑΣΙΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΕΡΑΜΙΔΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΛΚΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ανάκλαση» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
3586