Φάση Σεναρίου

Πληροφορική (Γενικό Λύκειο)

Σειριακή Αναζήτηση

2 ώρες

Κατανόηση της λειτουργίας του Αλγορίθμου

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fe1.pdf

Η συγκεκριμένη φάση στοχεύει στην εισαγωγή των μαθητών στην έννοια της Σειριακής Αναζήτησης και στην κατανόηση του Αλγορίθμου σταδιακά με την ενεργό εμπλοκή των μαθητών σε όλη τη διαδικασία.

Η διδακτική ώρα ξεκινάει με την έννοια της Αναζήτησης όπου ζητείται από τους μαθητές να περιγράψουν τη σημασία της και να δώσουν παραδείγματα από την καθημερινή ζωή (καταιγισμός ιδεών). Στη συζήτηση υπεισέρχονται και οι όροι της σειριακής αναζήτησης σε λίστες στοιχείων, οι περιπτώσεις κατά τις οποίες ενδείκνυται να χρησιμοποιείται αλλά και οι συνθήκες του τερματισμού αυτής. Για παράδειγμα αναζήτηση στην κατάσταση του τμήματος για το όνομα μαθητή. Πώς είναι ταξινομημένη η κατάσταση αλφαβητικά ή με κάποιο άλλο κριτήριο; Αφού εντοπιστεί το όνομα συνεχίζεται η ανάγνωση μέχρι το τέλος της κατάστασης; Εισάγεται έτσι η έννοια της μεταβλητής Σημαίας για τη διαπίστωση της ύπαρξης ή όχι ενός γεγονότος. Τέτοιου είδους προβληματισμοί τίθενται σε συζήτηση προκειμένου οι μαθητές να σχηματίσουν μία καθαρή εικόνα και να ενεργοποιηθούν για το νέο θέμα. (διάρκεια: 5 λεπτά)

Στη συνέχεια δίνεται στους μαθητές το πρώτο φύλλο εργασίας. Η πρώτη δραστηριότητα στοχεύει στο να εμπλέξει ενεργητικά τους μαθητές στην κατανόηση του αλγόριθμου της Αναζήτησης σε ολόκληρο τον πίνακα μέσα από το περιβάλλον του Scratch. Η επιλογή αυτή έγινε γιατί η εκτέλεση ενός προγράμματος στο Scratch γίνεται με πιο παραστατικό τρόπο και ο χρωματικός κώδικας που ακολουθεί στις δομές και εντολές του προγράμματος διευκολύνει πολύ στην κατανόηση του αλγόριθμου, ως εκ τούτου διευκολύνει την ανακαλυπτική μάθηση. Στη συνέχεια οι μαθητές "μεταφέρουν" τον αλγόριθμο στον Διερμηνευτή της Γλώσσας. (διάρκεια: 20 λεπτά)

Στη δεύτερη δραστηριότητα οι μαθητές αφού παρακολουθήσουν ένα java applet που δείχνει παραστατικά τη λειτουργία της Σειριακής Αναζήτησης καλούνται να συμπληρώσουν τον ημιτελή αλγόριθμο της σειριακής αναζήτησης με Σημαία στο Διερμηνευτή της Γλώσσας. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες (ζεύγη) των δύο ατόμων και αντιστοιχεί ένας υπολογιστής σε κάθε ομάδα. (διάρκεια: 15 λεπτά)


Εφαρμογή επίδειξης της Αλγόριθμου της Σειριακής Αναζήτησης σε μονοδιάστατο πίνακα


Δημιουργός Σεναρίου: Νικολέττα Σούλα (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Σειριακή Αναζήτηση» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3640