Φάση Σεναρίου
Μελέτη Περιβάλλοντος (Προσχολική)
Ιδεοθύελα, Διερεύνηση προυπαρχουσών γνώσεων
Οι μαθητές καθισμένοι στη <γωνιά > τις συζήτησης ακούν από την εκπαιδευτικό μια αυτοσχέδια ιστορία , ενός μυρμηγκιού, που θέλει να ταξιδέψει στην θάλασσα, πηγαίνει στην παραλία βρίσκει μια ωραία πέτρα για να την κάνει βαρκούλα , τη βάζει στο νερό και…………
Τα νήπια διατυπώνουν τις ιδέες τους ,τις απόψεις ,τις απορίες τους, τις προτάσεις τους για το τι μπορεί να συνέβη και γιατί.
Οι ιδέες τους καταγράφονται από <<δημοσιογραφικό κασσετοφωνάκι>> προκειμένου στη συνέχεια να αναπαραχθούν από τους μαθητές και να ξανακούσουν με προσοχή όσα ειπώθηκαν και να απομαγνητοφωνηθούν
Κατόπιν παροτρύνονται να προτείνουν υλικά (ιδεοθύελλα, η οποία επίσης καταγράφεται με τον ίδιο τρόπο) από το περιβάλλον της τάξης και όχι μόνο, τα οποία θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το μυρμήγκι, ώστε να κατασκευάσει μια ασφαλή βάρκα ,και θα φτιαχτεί ένα ιστόγραμμα υλικών μετά την απομαγνητοφώνηση των προτάσεων.. Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν δημιουργικά την συσκευή. (θα την ανοίξουν, θα την κλείσουν, να αναπαράγουν ότι έχει αποθηκευτεί, θα σταματούν όταν χρειάζεται να καταγράψουν κάτι και θα συνεχίζουν μετά κ.λ.π