Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Δημοτικό)
ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στους μύθους του Αισώπου επιβραβεύεται ο εργατικός, ελέγχεται η κακή συμπεριφορά, εμψυχώνεται ο τίμιος και νοικοκυρεμένος άνθρωπος. Το είδος αυτού του λόγου, ο μύθος, παρουσιάζει με τρόπο σύντομο ένα επεισόδιο χρησιμοποιώντας τα ζώα και με αλληγορικό τρόπο κρίνει, σατιρίζει, και επαινεί έμμεσα την ανθρώπινη συμπεριφορά. Έτσι οικοδομείται μια άτυπη εκπαιδευτική διαδικασία και οι μύθοι αποκτούν χαρακτήρα αγωγής. Ο λύκος, η αλεπού το ελάφι, το λιοντάρι, ο σκύλος, ο τζίτζικας ο μέρμηγκας, τα πουλιά μόνα τους ή με την συμμετοχή του ανθρώπου υποδύονται τις ανθρώπινες αδυναμίες, αρετές και ελαττώματα, για να διδάξουν διαχρονικά.
Έτσι οι μύθοι του Αισώπου συμβάλλουν στην γλωσσική καλλιέργεια και ανάπτυξη του προφορικού λόγου των παιδιών με ειδικές ανάγκες στην καλλιέργεια του αφηγηματικού λόγου στην προαγωγή της φιλαναγνωσίας, στην διασκέδαση και απόλαυση του λογοτεχνικού κειμένου.
Οι μύθοι έχουν άφταστη διδακτικότητα, θαυμαστή απλότητα, ιδιαίτερη χάρη και είναι παρμένοι από την καθημερινή ζωή και φύση. Το βασικό χαρακτηριστικό των διηγήσεων είναι το επιμύθιο το οποίο είναι εύληπτο για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Η παιδαγωγικής αξία των μύθων συμβάλλουν και στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν και να προστατεύουν το περιβάλλον.
«Ο Λαγός και η χελώνα» από τον μύθο του Αισώπου θεωρείται ως παγκόσμια πνευματική κληρονομιά και ως κοινή πολιτισμική περιουσία όλων των λαών. H δημιουργία animation έδωσε νέα ώθηση για την επίτευξη νέων στόχων στο σχολείο μας. Αποτελεί κίνητρο για την επίτευξη υψηλότερων προσδοκιών για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι έμφυτες ικανότητες του ανθρώπου χωρίς συστηματική και επίμονη προσπάθεια δεν είναι ποτέ επαρκείς. Έτσι ο λαγός δεν μπορεί να επαναπαύεται στις δόξες του, αφού όταν δοκιμάσει να τρέξει, εξαιτίας μιας χελώνας που προπονείται καθημερινά, θα δώσει το βραβείο στη χελώνα, ως ένδειξη αναγνώρισης αθλητικού ήθους και κοινωνικής προσφοράς.
Έτσι η συγκεκριμένη δράση «Ταξιδεύοντας με τον Αίσωπο-διαδίκτυο, animation» διευκόλυνε τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη διαδικασία «να μάθουν πώς να μαθαίνουν».