Φάση Σεναρίου
Φυσική (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Αξιολόγηση
Αξιολόγηση μαθητών και αποτελεσματικότητας του σεναρίου (5’)
Η αποτελεσματικότητα της προτεινόμενης διδασκαλίας μπορεί να διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια της διενέργειάς της (διαμορφωτική αξιολόγηση) αλλά και μετά το πέρας της (τελική αξιολόγηση). Η πρώτη, μπορεί να βασισθεί στη συμμετοχή και συνεργασία των μαθητών και φυσικά στο παραγόμενο αποτέλεσμα κατά την εκτέλεση της κάθε δραστηριότητας. Η δεύτερη, προτείνεται να βασισθεί σε σύντομες ερωτήσεις ή κουίζ που θα προβάλλονται στον τοίχο/πίνακα και θα ζητείται από όλη την τάξη να τα απαντήσει. Σε αυτή τη φάση, οι μαθητές απαντούν ατομικά (χωρίς να συνεργάζονται). Ο εκπαιδευτικός βλέποντας το πλήθος των χεριών των μαθητών που μπορούν να απαντήσουν, μπορεί να κρίνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας. Για κάθε ερώτημα/κουίζ ο εκπαιδευτικός επιλέγει μόνο έναν μαθητή για να απαντήσει. Η διαδικασία της αξιολόγησης λειτουργεί και ως ένας τρόπος ανακεφαλαίωσης του περιεχομένου της διδασκαλίας. Η διάρκεια της τελικής αξιολόγησης υπολογίζεται σε περίπου 5 λεπτά
Επισυνάπτονται κάποια ενδεικτικά ερωτήματα της τελικής αξιολόγησης:
1.Ποια βήματα ακολουθήσαμε για να διερευνήσουμε και να βρούμε τη σχέση που συνδέει την τάση με την ένταση σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα;
2.Πως διαχειριστήκαμε τα πειραματικά δεδομένα για να καταλήξουμε στη σχέση τάσης – έντασης;
3.Πως διατυπώνεται λεκτικά αλλά και μαθηματικά (με τύπο) ο νόμος του Ωμ;
4.Πως από τη γραφική παράσταση δύο φυσικών μεγεθών μπορούμε να συμπεράνουν ότι αυτά είναι ανάλογα μεγέθη;
5.Σε τι - ή πως - μπορεί να μας χρησιμεύσει ο νόμος τους Ωμ;
6.Πως εξηγείται μικροσκοπικά ο νόμος του Ωμ;