Φάση Σεναρίου

Φυσική (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Νόμος του Ωμ- Αντίσταση μεταλλικού αγωγού

3 ώρες

Αξιολόγηση

5λεπτά

Αξιολόγηση μαθητών και αποτελεσματικότητας του σεναρίου (5’)

Η αποτελεσματικότητα της προτεινόμενης διδασκαλίας μπορεί να διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια της διενέργειάς της  (διαμορφωτική αξιολόγηση) αλλά και μετά το πέρας της (τελική αξιολόγηση). Η πρώτη, μπορεί να βασισθεί στη συμμετοχή και συνεργασία των μαθητών και φυσικά στο παραγόμενο αποτέλεσμα κατά την εκτέλεση της κάθε δραστηριότητας. Η δεύτερη, προτείνεται να βασισθεί σε σύντομες ερωτήσεις ή κουίζ που θα προβάλλονται στον τοίχο/πίνακα και θα ζητείται από όλη την τάξη να τα απαντήσει.  Σε αυτή τη φάση, οι μαθητές απαντούν ατομικά (χωρίς να συνεργάζονται).  Ο εκπαιδευτικός βλέποντας το πλήθος των χεριών των μαθητών που μπορούν να απαντήσουν, μπορεί να κρίνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας. Για κάθε ερώτημα/κουίζ ο εκπαιδευτικός επιλέγει μόνο έναν μαθητή για να απαντήσει. Η διαδικασία της αξιολόγησης λειτουργεί και ως ένας τρόπος ανακεφαλαίωσης του περιεχομένου της διδασκαλίας. Η διάρκεια της τελικής αξιολόγησης υπολογίζεται σε περίπου 5 λεπτά 

Επισυνάπτονται κάποια ενδεικτικά ερωτήματα της τελικής αξιολόγησης:

1.Ποια βήματα ακολουθήσαμε για να διερευνήσουμε και να βρούμε τη σχέση που συνδέει την τάση με την ένταση σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα;

2.Πως διαχειριστήκαμε τα πειραματικά δεδομένα για να καταλήξουμε στη σχέση τάσης – έντασης;

3.Πως διατυπώνεται λεκτικά αλλά και μαθηματικά (με τύπο) ο νόμος του Ωμ;

4.Πως από τη γραφική παράσταση δύο φυσικών μεγεθών μπορούμε να συμπεράνουν ότι αυτά είναι ανάλογα μεγέθη;

5.Σε τι - ή πως -  μπορεί να μας χρησιμεύσει ο νόμος τους Ωμ;

6.Πως εξηγείται μικροσκοπικά ο νόμος του Ωμ;


Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΑ ΒΑΖΟΥΡΑ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Νόμος του Ωμ- Αντίσταση μεταλλικού αγωγού» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
4075