Φάση Σεναρίου

Μουσική (Άλλο)

'ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ(CHANSON) ΤΟΥ 16ΟΥ ΑΙΩΝΑ'

3 ώρες

Mελέτη του 'chanson' ως είδους μουσικής σύνθεσης

25λεπτά

Σύμφωνα με βιβλιογραφικές πηγές θα αναζητηθεί η θεματολογία του αναγεννησιακού 'chanson' και θα καταγραφούν τα ευρεθέντα στοιχεία από τους μαθητές.


Το chanson ως είδος μουσικής σύνθεσης


Ο ρόλος της τυπογραφίας στη διάδοση του γαλλικού 'chanson'


Αποδέσμευση του 'chanson' από τις παραδοσιακές μουσικές φόρμες θρησκευτικού χαρακτήρα


Τυπογραφία

Η τέχνη της αναπαραγωγής κειμένων ή εικόνων με τη χρήση κινητών ανάγλυφων στοιχείων

Στην Ευρώπη, πατέρας της τυπογραφίας θεωρείται ο Γουτεμβέργιος, καθώς συνέλαβε την ιδέα της τυπογραφικής μεθόδου στο σύνολό της (χυτά στοιχεία, στοιχειοθεσία, χειροκίνητο πιεστήριο και τυπογραφική μελάνη).

Το τραγούδι των πουλιών 'Le Chant des Oyseaux'

Μέσα από το έργο “Le chant des οyseaux” φαίνεται η ικανότητα της ανθρώπινης φωνής να μιμηθεί τον φυσικό ήχο των πουλιών. Με αυτόν τον τρόπο προσομοιάζεται το ανθρώπινο τραγούδι με το τραγούδι των πουλιών.

Tα πουλιά αποκτούν ανθρώπινες ιδιότητες, οι οποίες γίνονται αντιληπτές μέσα από πληθώρα λεκτικοεκφραστικών μέσων, τα ονοματοποιητικά στοιχεία που αναδεικνύουν τη μιμητική ικανότητα της ανθρώπινης φωνής με φυσικούς ήχους από τιτιβίσματα-τραγούδια-κελαϊδίσματα πουλιών: Titi, pyti, chou chou, frian, frian, farirariron.

Clément Janequin, Le Chant des Oiseaux

Καθ' όλη την διάρκεια της ακρόασης οι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν την έναρξη και τη λήξη των μιμήσεων σε κάθε φωνή σύμφωνα με τις υποδείξεις του βίντεο.

Εισαγωγή Ερώτησης Αντιστοίχισης


Δημιουργός Σεναρίου: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΟΥΚΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΕΡΠΕ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΜΑΡΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΕΙΡΗΝΗ(ΡΕΝΑΤΑ) (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «'ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ(CHANSON) ΤΟΥ 16ΟΥ ΑΙΩΝΑ'» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
467