Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Mare Nostrum

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Το παρόν σενάριο προσφέρεται για να μπορέσουν οι μαθητές μέσω των δραστηριοτήτων που περιέχει να εξερευνήσουν και να μελετήσουν τη ρωμαϊκή κατοχή της Ελλάδας ως αποτέλεσμα της σταδιακής γιγάντωσης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας καθώς και τη συμβολή της Ελλάδας στη δημιουργία του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού. 

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Ένας σημαντικός αριθμός μαθητών των τελευταίων τάξεων του δημοτικού, ενώ διδάχθηκε το μεγαλείο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και τη σχέση της με την Ελλάδα, δεν έχει κατανοήσει πλήρως την τεράστια τόσο σε έκταση όσο και σε δύναμη κοσμοκρατορία της Ρώμης. Επίσης αρκετοί αγνοούν το πόσο σημαντική "κατάκτηση" ήταν για την Ελλάδα η "επιβολή" των χαρακτηριστικών του ελληνικού πολιτισμού στον ρωμαϊκό και ποια "σημάδια" υπάρχουν σήμερα αυτής της σύνθεσης των δύο πολιτισμών. 

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
30 λεπτά
Φάση 1: Η Ελλάδα υπό ρωμαϊκή κυριαρχία
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής
30 λεπτά
Φάση 2: Η "αντίσταση" μέσω πολιτισμού
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής
30 λεπτά
Φάση 3: Η μεγάλη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. να συσχετίσουν την έκταση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με τον πλούτο και τη δύναμή της
  2. να συγκρίνουν αυτήν την "επέκταση" με ανάλογες στην Ιστορία
  3. να εξηγήσουν τα αίτια της γέννησης του Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού
  4. να εντοπίσουν τα απομεινάρια αυτού του πολιτισμού
  5. να ερμηνεύσουν τη σχέση μεταξύ αυτών που απέμειναν
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
Ρώμη
Πολιτισμός
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Εργαστήριο Πληροφορικής
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΕΤΡΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΟΡΝΑΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ/ΚΑΣΚΑΜΑΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΒΙΤΟΥΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ/ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ (Συντονιστής)