Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Η Ελλάδα στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Η διδακτική πρόταση αποσκοπεί στο να μάθουν οι μαθητές βασικά πράγματα για τους εμπλεκόμενους και την εξέλιξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά και τον ρόλο της Ελλάδας στην έκβαση του πολέμου. Το χρονικό διάστημα που εξετάζει εκτείνεται από το ξέσπασμα του πολέμου το 1939 έως τη συμμαχική νίκη, τον Μάιο του 1945.

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Λίγοι μαθητές έχουν ξεκαθαρισμένη στο μυαλό τους την εξέλιξη του πολέμου, μιας και επικρατεί σύγχυση για το ποιος πολέμησε ποιον, ποιος νίκησε και ποιος νικήθηκε, και τι ακριβώς έγινε. Χαρακτηριστική είναι η απορία των μαθητών: «αφού νικήσαμε και διώξαμε τους Ιταλούς, γιατί μετά είχαμε κατοχή και πείνα από τους Γερμανούς»;

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
30 λεπτά
Φάση 1: Το ξέσπασμα του πολέμου
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής
30 λεπτά
Φάση 2: Το αλβανικό έπος
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής
30 λεπτά
Φάση 3: Η εισβολή των Γερμανών και τα χρόνια της Κατοχής
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής
45 λεπτά
Φάση 4: Η νέα τάξη πραγμάτων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. να ερμηνεύσουν ανακαλύπτοντας τα βασικά στοιχεία για την εξέλιξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου
  2. να άρουν τη σύγχυση που επικρατεί για τον πόλεμο του 1940 σχετικά με το ποιον πολέμησε η Ελλάδα
  3. να ανακαλύψουν τον ρόλο της Ελλάδας στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο
  4. να συνδέσουν και να συσχετίσουν τα γεγονότα με την εξέλιξη του πολέμου
  5. να ερμηνεύσουν τη νέα τάξη πραγμάτων που προέκυμε με την τελική έκβαση του πολέμου
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
αλβανικό έπος
αντίσταση
κατοχή
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Εργαστήριο Πληροφορικής
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΕΤΡΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΟΡΝΑΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ/ΚΑΣΚΑΜΑΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΒΙΤΟΥΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ/ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ (Συντονιστής)