Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ταξιδεύοντας με την Αργώ

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες οι μαθητές μελετούν τον μύθο της Αργοναυτικής Εκστρατείας, πληροφορούνται για το εγχείρημα μιας σύγχρονης Αργούς να ταξιδέψει και κατανοούν ότι η Αργοναυτική Εκστρατεία και οι ήρωές της συνεχίζουν να επηρεάζουν τον τόπο και την ιστορία του.

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Σκοπός του συγκεκριμένου σεναρίου είναι να γνωρίσουν και να απολαύσουν οι μαθητές τον μύθο της Αργοναυτικής εκστρατείας μέσα από ποικίλες δραστηριότητες έτσι ώστε να αγαπήσουν τη μυθολογία, να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα της αφήγησης, να μυηθούν στην αξιοποίηση πηγών, να εξοικειωθούν με τη διαχείρηση πληροφοριών και να ασκηθούν στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
65 λεπτά
Φάση 1: Μελέτη του μύθου της Αργοναυτικής εκστρατείας
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο υπολογιστών ή διαδραστικός πίνακας και προβολικό μηχάνημα
15 λεπτά
Φάση 2: Μια σύγχρονη Αργώ
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο υπολογιστών ή διαδραστικός πίνακας και προβολικό μηχάνημα
10 λεπτά
Φάση 3: Επίσκεψη στην αγκυροβολημένη Αργώ στο λιμάνι Βόλου
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο υπολογιστών ή το λιμάνι του Βόλου
45 λεπτά
Φάση 4: Εικαστική αποτύπωση και δραματοποίηση του μύθου
Χώρος Διεξαγωγής: Σχολική αίθουσα
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να γνωρίσουν και να απολαύσουν τον μύθο της Αργοναυτικής εκστρατείας
  2. Να κατανοήσουν ότι πίσω από τους μύθους κρύβεται μια ιστορική αλήθεια
  3. Να γνωρίσουν τη σύγχρονη Αργώ και τον τρόπο ανακατασκευής της
  4. Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση μέσω της δραματοποίησης
  5. Να καλλιεργήσουν την αισθητική αγωγή
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
Αργοναυτική εκστρατεία
Ιάσονας
Αργώ
Αργοναύτες
χρυσόμαλλο δέρας
Κολχίδα
Πελίας
Αίσονας
Μήδεια
Αιήτης
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Εργαστήριο υπολογιστών ή διαδραστικός πίνακας και προβολικό μηχάνημα, λεωφορείο για την μετακίνηση των μαθητών στο λιμάνι του Βόλου
Δημιουργός Σεναρίου: Μαρία Παγίδα (Εκπαιδευτικός)