Μουσική (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Διάλογος με τρόπο μουσικό: Αντιφωνία

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Ερώτηση - Απάντηση: Αντιφωνία

Πηγή εικόνας: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=2196

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Η κατανόηση της αντιφωνίας (ερώτησης - απάντησης) όπως απαντάται σε πολλά μουσικά είδη, ως βασικό στοιχείο μουσικής μορφής. 

 

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
5 λεπτά
Φάση 1: Αφόρμηση
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα μουσικής ή σχολική αίθουσα με διαδραστικό πίνακα
20 λεπτά
Φάση 2: Αυτοσχεδιάζω, ακούω, τραγουδώ, παρατηρώ
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα μουσικής ή σχολική αίθουσα με διαδραστικό πίνακα
25 λεπτά
Φάση 3: Τραγουδώ, ακούω, εφαρμόζω
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα μουσικής ή σχολική αίθουσα με διαδραστικό πίνακα
25 λεπτά
Φάση 4: Αναζητώντας την αντιφωνία
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα μουσικής ή σχολική αίθουσα με διαδραστικό πίνακα
15 λεπτά
Φάση 5: Ανακαλώ στη μνήμη και συνδέω με την καθημερινότητα
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα μουσικής ή σχολική αίθουσα με διαδραστικό πίνακα
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να κατανοηθούν βασικά στοιχεία μουσικής φόρμας: αντιφωνία (ερώτηση – απάντηση).
  2. Να εκτελέσουν οι μαθητές απλά ρυθμικά σχήματα.
  3. Να κατανοηθεί η μορφή ερώτηση - απάντηση μέσω του τραγουδιού.
  4. Να επικοινωνήσουν οι μαθητές μεταξύ τους και να εκφραστούν.
  5. Να εφαρμόσουν τη νέα γνώση στην καθημερινή τους ζωή.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
μουσική φόρμα
ερώτηση - απάντηση
ρυθμικός αυτοσχεδιασμός
μουσική ακρόαση
τραγούδι
μουσική εκτέλεση
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Διαδραστικός πίνακας Ρυθμικά κρουστά (προαιρετικά)
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΠΕΡΑΚΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΕΡΠΕ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΜΑΡΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΕΙΡΗΝΗ(ΡΕΝΑΤΑ) (Συντονιστής)