Διαθεματικό (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ο Πύργος του Eiffel: ένα ταξίδι στη γνώση

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Το σενάριο με κεντρικό άξονα τον πύργο του Eiffel προσεγγίζει 3 γνωστικά πεδία: της Γεωγραφίας, της Φυσικής και των Μαθηματικών στη Β' Γυμνασίου.

Ο πύργος είναι το σύμβολο μιας από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις, το Παρίσι και το ποτάμι της πόλης, ο Σηκουάνας έπαιξε σπουδαίο ρόλο στην αναπτυξή της. Τι είχε στο νου του ο αρχιτέκτονας Alexandre Gustave Eiffel που τον έχτισε; Ποιο ήταν το πλαίσιο της εποχής που χτίστηκε ο πύργος από την άποψη της επιστήμης και της τεχνολογίας;  Ποιο είναι το ύψος του πύργου; Είναι το ίδιο χειμώνα - καλοκαίρι;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα τα οποία καλείται να απαντήσει το σενάριο

 

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Το διαθεματικό σενάριο βοηθά τους μαθητές να αναγνωρίζουν μέσα από τα αντικείμενα και τις ανθρώπινες κατασκευές, τις επιστημονικές έννοιες. Ένα αντικείμενο όπως ο πύργος του Eiffel, για τους περισσότερους ανθρώπους σύμβολο του ρομαντισμού, έχει πολλά να πει για τη σύγχρονη πόλη, τη φυσική και τα μαθηματικά.
 

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
45 λεπτά
Φάση 1: Παρίσι - Σύμβολο ο πύργος του Eiffel;
Χώρος Διεξαγωγής: Τάξη B
45 λεπτά
Φάση 2: Πόσο ψηλός είναι ο πύργος του Eiffel;
Χώρος Διεξαγωγής: Τάξη Β
45 λεπτά
Φάση 3: Από τι υλικό είναι ο πύργος του Eiffel;
Χώρος Διεξαγωγής: Τάξη B
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να γνωρίσουν οι μαθητές μία μεγάλη ευρωπαϊκή πόλη με κεντρικό άξονα το ποτάμι της
  2. Να αναγνωρίσουν και να ερμηνεύσουν το φαινόμενο της θερμικής διαστολής των στερεών
  3. Να προσδιορίσουν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η θερμική διαστολή των στερεών
  4. Να ορίσουν την εφαπτομένη της οξείας γωνίας μέσα από εφαρμογή σε πραγματικό πρόβλημα
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
Σηκουάνας
Παρίσι
πύργος του Eiffel
θερμική διαστολή
τριγωνομετρία
εφαπτομένη γωνίας
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Εργαστήριο υπολογιστών, λογισμικό Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α.
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΒΑΚΑΛΟΥΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ (Συντονιστής)