Ερευνητική Εργασία - Project (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Συνέντευξη από τον Γερμανό Ιστορικό κ. Hagen Fleischer και μετάφραση

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Διεξαγωγή συζήτησης-συνέντευξης μέσω Skype από τους μαθητές/τριες  με τον ιστορικό κ. Fleischer,ο οποίος αγαπάει την Ελλάδα και ταυτόχρονα αποτελεί έναν «φορέα» του γερμανικού πολιτισμού, γνώστη της ελληνικής ιστορίας και κυρίως των θεμάτων που αφορούν στις γερμανικές αποζημιώσεις.

Μετά τη συνέντευξη οι μαθητές/τριες μετέφρασαν ένα μεγάλο μέρος της συνέντευξης στη γερμανική γλώσσα.

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Με δεδομένη την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία κατά τη διάρκεια της παιδαγωγικής διαδικασίας  μέσα στην αίθουσα διατυπώνονταν συχνά στερεότυπες εκφράσεις από  ορισμένους μαθητές/τριες όπως «Οι Γερμανοί είναι κακοί», «Οι Γερμανοί μας χρωστάνε» «Έκαψαν το Δίστομο», «Δεν μας δίνουν χρήματα».

Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα προκαταλήψεων  και ρατσιστικών διαθέσεων των μαθητών/τριών για  ανθρώπους, λαούς, πολιτισμούς και για ό,τι είναι διαφορετικό από τη δική τους πραγματικότητα, έκρινα σκόπιμο να διεξάγω συζήτηση  με τη συγκεκριμένη τάξη(Γ΄Γυμνασίου) σχετικά με τις προκαταλήψεις. Όπως ήταν αναμενόμενο υπήρξαν διαφωνίες, εντάσεις και αδιαλλαξία εκ μέρους αρκετών μαθητών/τριών.

Η ιδέα γι’ αυτή τη συνέντευξη προήλθε από μια εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού MEGA με τίτλο «Οι Γερμανοί που αγάπησαν την Ελλάδα», στην οποία συμμετείχε ο κ. Fleischer. Συνεπώς, η συζήτηση μέσω Skype με τον κ. Fleischer θα έφερνε τα παιδιά σε επαφή με έναν «φορέα» του γερμανικού πολιτισμού, γνώστη της ελληνικής ιστορίας και κυρίως των θεμάτων που αφορούν στις γερμανικές αποζημιώσεις.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
90 λεπτά
Φάση 1: Εισαγωγή στη γενικότερη θεματική
Χώρος Διεξαγωγής: Σχολική αίθουσα και αίθουσα με διαδραστικό
120 λεπτά
Φάση 2: Σχεδιασμός συνέντευξης
Χώρος Διεξαγωγής: Σχολική αίθουσα
90 λεπτά
Φάση 3: Συνέντευξη
Χώρος Διεξαγωγής: ΄Σχολική αίθουσα με διαδραστικό πίνακα.
720 λεπτά
Φάση 4: Μετάφραση συνέντευξης (Αυτο)-αξιολόγηση
Χώρος Διεξαγωγής: Σχολική αίθουσα και στα σπίτια των μαθητών/τριών
90 λεπτά
Φάση 5: Παρουσίαση εργασίας ενώπιον της τάξης
Χώρος Διεξαγωγής: Σχολική αίθουσα και αίθουσα με διαδραστικό
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να δημιουργηθούν κίνητρα ώστε να ασχοληθούν με ενδιαφέρον και ζήλο για την εκμάθηση των Γερμανικών.
  2. Να εμβαθύνουν στο γνωστικό αντικείμενο και να εξελίξουν την επικοινωνιακή ικανότητά τους.
  3. Μέσω της ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας να επιτευχθεί η συναρμογή τάξης και κοινωνίας.
  4. Άνοιγμα του σχολείου μας προς την κοινωνία καλλιεργώντας την επικοινωνία σε διαδραστικό περιβάλλον.
  5. Να μάθουν «πώς να μαθαίνουν» επιστρατεύοντας τις δικές τους δυνάμεις, δεξιότητες και ικανότητες.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
H. Fleischer
γερμανικές αποζημιώσεις
γερμανικά
Deutsch
μετάφραση
συνέντευξη μέσω skype.
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Διαδραστικός πίνακας, γερμανοελληνικό και ελληνογερμανικό λεξικό, φορητός υπολογιστής, computer πρόγραμμα (software) μετάφρασης.
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΡΟΔΡΟΜΙΔΟΥ (Εκπαιδευτικός)