

"Φυσικά" μπορούμε να κατασκευάσουμε και παίξουμε τα δικά μας παιχνίδια!

Σε αυτή τη βιωματική δράση σκοπός μας εναι οι μαθητές να ξεφύγουν από τα στερεότυπα των αθλητικών χώρων και αθλημάτων και να δημιουργήσουν ένα χώρο παιχνιδιού χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα φυσικά στοιχεία. Καλούνται δηλαδή να συνθέσουν με φαντασία, δημιουργική σκέψη και συνεργατικότητα τα δικά τους παιχνίδια.
Φτιάχνουμε για αυτό το σκοπό μια πίστα δράσης που αποτελείται από όσο το δυνατόν περισσότερους χώρους του σχολείου (εσωτερικούς κι εξωτερικούς) μαζί με παρακείμενους χώρους αθλησης ή αναψυχής (αν έχουμε τη σχετική άδεια).
Το μοντέλο παιχνιδιού που επιλέγουμε γιατί ανταποκρίνεται αρκετά καλά στη βιωματική αυτή δράση είναι ο αγωνιστικός προσανατολισμός με κάποιες παραλλαγές που στόχο έχουν να προκαλέσουν τη φαντασία των μαθητών.
Ο καθηγητής/δάσκαλος αρχικά αναλαμβάνει το ρόλο του καθοδηγητή, στη συνεχεια του υποστηρικτή και σε τελική φάση του εμψυχωτή των προσπαθειών των παιδιών.
Τα τελευταία χρόνια η αστικοποίηση αποξένωσε σε μεγάλο βαθμό την Φυσική Αγωγή από το φυσικό περιβάλλον, την περιόρισε σε γυμναστικoύς χώρους και την τυποποίησε υλικοτεχνικά. Σταδιακά χάθηκε η σχέση της με τη χαρά του παιχνιδιού, με τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, την εφευρετικότητα και την παρεϊστικη συνεργασία.
Ιδιαίτερα στα σημερινά σχολεία αναγκάζουμε τα παιδιά να κινούνται και να αθλούνται σε τσιμενταρισμένες ή ασφαλτοστρωμένες αυλές, ενώ το χώμα το έχουμε αποβάλλει σαν κάτι βρώμικο και μη αναγκαίο. Εκτός του ότι τα παιδιά απομακρύνονται από τα πολλαπλά ερεθίσματα ενός φυσικού περιβάλλοντος, η χρήση τέτοιων επιφανειών για τη φυσική άσκηση γίνεται συχνα αιτία τραυματισμών και κακώσεων.
- Σύνδεση της άθλησης με το φυσικό περιβάλλον
- Μαθαίνουμε να παίζουμε με ασφάλεια
- Χρησιμοποιούμε τη φύση και τις γνώσεις μας για τη δημιουργία των δικών μας παιχνιδιών
- Εφαρμόζουμε στην πράξη αυτά που διδασκόμαστε στα άλλα μαθήματα .Δημιουργικοί μαθητές-αθλητές
- Ανακαλύπτουμε εναλλακτικούς τρόπους άθλησης