Πληροφορική (Επαγγελματικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΙΑ

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

 Η ανάπτυξη του σεναρίου ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της διδασκαλίας  της Πληροφορικής A’ Λυκείου ( Κεφάλαιο  1ο- Εφαρμογες πληροφορικης, κρυπτογραφία σελ32, 92). Επίσης θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη Γ’ Γυμνασίου και στη Β’Λυκείου ως εισηγητικό μάθημα πριν το μάθημα των αλγορίθμων

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Σκοπός του σεναρίου είναι να εισαχθούν οι μαθητές στις έννοιες της κωδικοποίησης, της κρυπτογραφίας και της κρυπτανάλυσης, να αναγνωρίσουν την πολυπλοκότητα της κρυπτογράφησης και να αντιληφθούν την  αναγκαιότητα της χρήσης αλγορίθμων κρυπτογράφησης , που καθιστούν τα δεδομένα μη αναγνώσιμα από τους άλλους.
 

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
45 λεπτά
Φάση 1: φυλλο εργασιας ι, εισαγωγη στην κρυπτογραφία
Χώρος Διεξαγωγής: εργαστηριο πληροφορικης
45 λεπτά
Φάση 2: φυλλο εργασιας ΙΙ= μελετάμε τον αλγόριθμο και το
Χώρος Διεξαγωγής: εργαστηριο πληροφορικης
90 λεπτά
Φάση 3: φυλλο εργασιας ΙΙΙ= αναφορά στις σύγχρονες εφαρμο
Χώρος Διεξαγωγής: εργαστηριο πληροφορικης και ο χωρος του σχολειου
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. να ανακαλύψουν την χρησιμότητα της κρυπτογράφησης σε διάφορους τομείς της ζωής μας
  2. να αναγνωρίσουν τον αλγοριθμικό χαρακτήρα της κρυπτογράφησης-αποκρυπτογράφησης
  3. να εφαρμόζουν διάφορους γνωστούς κώδικες κρυπτογράφησης Μορς, Καίσαρα κ.ά
  4. να δημιουργούν δικούς τους κώδικες κρυπτογράφησης
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
κρυπτογραφια
ασφαλεια δεδομενων
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Ένας υπολογιστής ανά μαθητή (κατά προτίμηση) ή ανά δύο μαθητές με σύνδεση στο Διαδίκτυο. Ένας βιντεοπροβολέας θα ήταν χρήσιμος, χωρίς όμως να είναι απαραίτητος. Για την υλοποίηση της δραστηριότητας 2 του φύλλου εργασίας ΙΙΙ , είναι απαιραίτητα κινητά ή tablet με ενσωματωμένο λογισμικό για ανάγνωση QRCODE κώδικα. Τα φύλλα εργασίας θα πρέπει να μοιραστούν στους μαθητές τόσο για την αποτελεσματικότερη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων στην τάξη, όσο και για τη στήριξή τους κατά τη μελέτη και την επίλυση προβλημάτων στο σπίτι.
Δημιουργός Σεναρίου: ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΑΘΑΝΑΣΑΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)