Γερμανική Γλώσσα (Γενικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Κινητά τηλέφωνα στο Σχολείο - Handys in der Schule

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές Γενικού Λυκείου (Α' - Γ' Τάξη), που διδάσκονται Γερμανικά σαν 1. Ξένη Γλώσσα (2 ώρες την εβδομάδα). Το σενάριο είναι 3ώρο.

Η Θεματική του είναι "Κινητά τηλέφωνα στο Σχολείο", ένα θέμα που απασχολεί κι ενδιαφέρει τους νέους. Γίνεται αναφορά όμως και στους κινδύνους που εγκυμονεί η ανεξέλεγκτη χρήση τους.

Δίνει βάση σε παλιό και νέο  λεξιλόγιο μέσα από διαφορετικά κειμενικά είδη (εφημερίδα, περιοδικό, έντυπο). 

Σημαντικό είναι και η χρήση του νέου λεξιλογίου από τους μαθητές κι αυτό κατορθώνεται μέσα από την τελική εργασία, που τους δίνεται.

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τι σημαίνει "καλή" χρήση ή κατάχρηση των κινητών τηλεφώνων από τους νέους (και όχι μόνον!). Εστίαση στο θέμα των κινητών τηλεφώνων στο χώρο του Σχολείου (επιπτώσεις θετικές-αρνητικές). Μια διαπολιτιστική προσέγγιση του θέματος με αναφορές και στο τι γίνεται σε άλλες χώρες.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
45 λεπτά
Φάση 1: Εισαγωγή στη θεματική και στον "προβληματισμό"
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα διδασκαλίας με Η/Υ, Ιντερνετ & βιντεοπροτζέκτορα ή εργαστήριο Η/Υ
45 λεπτά
Φάση 2: Επεξεργασία υλικού σχετικό με το θέμα (λεξιλόγιο)
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής ή σε τάξη με Η/Υ, σύνδεση Ίντερνετ και βιντεοπροτζέκτορα
45 λεπτά
Φάση 3: Υλοποίηση σχετικής εργασίας και αξιολόγηση
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα διδασκαλίας με Η/Υ, Ιντερνετ & βιντεοπροτζέκτορα ή εργαστήριο Η/Υ
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Το κινητό τηλέφωνο σήμερα
  2. Συνειδητοποίηση (και προβληματισμός) του ρόλου που έχει δοθεί στο κινητό τηλ.
  3. Να αποκτηθεί και να εμπεδωθεί λεξιλόγιο σχετικό με το θέμα
  4. Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας, έρευνας, και δημιουργίας
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
κινητά τηλέφωνα
Handys
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Φύλλα εργασία, Η/Υ, προβολικό μηχάνημα
Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΑ ΧΑΡΔΑΛΟΥΠΑ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΠΕΡΠΕΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Συντονιστής)