Καλλιτεχνικά / Εικαστικά (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Το ατομικό - ομαδικό πορτραίτο διαχρονικά και η περίπτωση του Άντυ Γουόρχολ.

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Το διδακτικό σενάριο εστιάζει στο έργο του Άντυ Γουόρχολ και την τεχνική της μεταξοτυπίας με  την οποία ο καλλιτέχνης δημιουργεί τα πορτρέτα προσωπικοτήτων της εποχής του. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσουμε μια δράση όπου οι μαθητές καλούνται να πειραματιστούν με μια φωτογραφία του προσώπου τους ψηφιακά και εικαστικά. Στη συνέχεια εξελίσσουμε τη δράση σε ένα σύγχρονο "ομαδικό πορτρέτο" που εμπνέεται από το στιλ και τις αναζητήσεις της Ποπ-αρτ, συσχετίζοντάς το με ανάλογα παραδείγματα (ομαδικών πορτρέτων) από την Ιστορία της Τέχνης.

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Η προτεινόμενη θεματολογία εκσυγχρονίζει την αντίληψη των μαθητών ως προς την έννοια του πορτρέτου, τοποθετώντας το στην αισθητική της Ποπ-αρτ και συνδέοντάς το με την Ιστορία της Τέχνης. Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την παραδοσιακή εικαστική πράξη με υλικά χρώματα, εξίσου με την ψηφιακή δράση μέσω προγράμματος επεξεργασίας εικόνας.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
20 λεπτά
Φάση 1: Παρουσίαση του έργου του Άντυ Γουόρχολ.
Χώρος Διεξαγωγής: εργαστήριο πληροφορικής, ψηφιακό μέσο προβολής.
25 λεπτά
Φάση 2: Ψηφιακή επεξεργασία φωτογραφιών. Πειραματισμοί.
Χώρος Διεξαγωγής: εργαστήριο πληροφορικής, εγκατεστημένο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων (GIMP), ψηφιακό μέσο προβολής.
45 λεπτά
Φάση 3: Ζωγραφική σε επεξεργασμένες φωτογραφίες
Χώρος Διεξαγωγής: εργαστήριο εικαστικών.
20 λεπτά
Φάση 4: Διασύνδεση εμπειρίας με την Ιστορία της Τέχνης.
Χώρος Διεξαγωγής: εργαστήριο εικαστικών, εξοπλισμένο με ψηφιακά μέσα προβολής.
25 λεπτά
Φάση 5: Σύνθεση ομαδικού πορτρέτου.
Χώρος Διεξαγωγής: Σχολικός κοινόχρηστος χώρος.
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να κατανοήσουν τις μορφολογές επιλογές του έργου του Γουόρχολ.
  2. Να αναπτύξουν δεξιότητες ψηφιακής επεξεργασίας σχεδίου και χρώματος - ψηφιακή σύνθεση.
  3. Να εφαρμόσουν τους βασικούς χρωματικούς κανόνες από το έργο του Γουόρχολ.
  4. Να συνεργάζονται για την σύνθεση επιμέρους ατομικών εργασιών (πορτρέτων) σε ενιαίο ομαδικό πορτρέτο.
  5. Να γνωρίσουν σημαντικούς σταθμούς του ατομικού και ομαδικού πορτρέτου από την Ιστορία της Τέχνης.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
Ποπ-αρτ
Αντυ Γουόχολ (Andy Wharhol)
πορτρέτο
ομαδικό πορτρέτο.
Υλικοτεχνική υποδομή: 
εργαστήριο εικαστικών, εργαστήριο πληροφορικής, φωτογραφική μηχανή, πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας.
Δημιουργός Σεναρίου: ΦΟΙΒΟΣ ΣΟΦΙΚΙΤΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΤΣΑΚΑ ΕΛΕΝΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ (Συντονιστής)