Φάση Σεναρίου

Ερευνητική Εργασία - Project (Γενικό Λύκειο)

Ανακαλύπτοντας μορφές ρύπανσης του περιβάλλοντος μέσω του διαδικτύου

3 ώρες

Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο σε ομάδες

35λεπτά
Φύλλα Εργασίας
periballon_fyllo_ergasias1.pdf

Οι μαθητές χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης και επισκέπτονται ιστοσελίδες Πανεπιστημίων και περιβαλλοντικών οργανώσεων. Με τη χρήση του διαδικτύου διερευνούν τις πηγές ρύπανσης, τα είδη των ρυπαντών και τις επιδράσεις τους. 
Αρχικά οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες των 2 ατόμων για να ανακαλύψουν διάφορες μορφές ρύπανσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες μορφές ρύπανσης που περιμένουμε να μας αναφέρουν οι μαθητές
o      Ηχορύπανση
o      Φωτοχημική ρύπανση
o      Όξινη βροχή
o      Ευτροφισμός
o      Ηλεκτρομαγνητική ρύπανση
o      Ρύπανση στερεών αποβλήτων
o      Ραδιενεργά κατάλοιπα
o      Ρύπανση από βαρέα μέταλλα
o      Ρύπανση υδροφόρων οριζόντων

 

Εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για το διαμοιρασμό των πληροφοριών που θα συλλεχθούν:

www.slideshare.com

κοινωνικά δίκτυα

ιστολόγια (blogs)

Έγγραφα google (drive.google.com)

www.youtube.com - βίντεο με τη συλλογή των φωτογραφιών που συνέλεξαν


Ανησυχία για τις συνέπειες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης


Σύντομο βίντεο που καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος.

Παράδειγμα ρύπανσης στη χώρα μας


Δημιουργός Σεναρίου: ΦΩΤΙΟΣ ΛΑΖΑΡΙΝΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΙΤΣΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ανακαλύπτοντας μορφές ρύπανσης του περιβάλλοντος μέσω του διαδικτύου» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
1015