Φάση Σεναρίου
Ευέλικτη Ζώνη (Δημοτικό)
ΣΚΑΚΙ - Γνωριμία και Διερεύνηση Πρότερης Γνώσης
Το σκάκι είναι τέχνη, επιστήμη και άθλημα (Anatoly Karpov, 1951-)
Η παρουσίαση του σκακιού στα παιδιά, μπορεί να γίνει με την αφήγηση ενός παραμυθιού ανάλογου με αυτό που υπάρχει στο β' τεύχος του βιβλίου της γλώσσας της Ε' Δημοτικού (σελ.82-83), το οποίο παρατίθεται στο 1ο φύλλο εργασίας. Με τη βοήθεια τόσο του παραμυθιού όσο και με χρήση των τεσσάρων ψηφιακών εργαλείων και προφορικών ερωτήσεων θα διερευνήσουμε την πρότερη γνώση των μαθητών/τριών. Το παζλ και το επόμενο εργαλείο προκαλεί τη φαντασία των μαθητών και βοηθά στην εμπέδωση των γνώσεών τους. Το σουρεαλιστικό video «Ο Ένας και ο Άλλος» έχει ως σκοπό να διασκεδάσει τους μαθητές, αλλά και να παρουσιάσει τη σύνδεση του σκακιού με την τέχνη. Για την εργασία των παιδιών θα αξιοποιήσουμε την διδακτική αίθουσα ή το εργαστήριο των υπολογιστών. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και την αυλή του σχολείου, ανεξάρτητα εάν υπάρχει το κατάλληλο υλικό (Παιδί και Σκάκι, 1995)
ΝΑΙ ή ΟΧΙ Διευκρίνιση
Τι διαφορές υπάρχουν ανάμεσα στις δύο σκακιέρες; Διευκρίνιση
Απόφθεγμα
Απόφθεγμα
Έξω βρέχει. Βάλε μέσα στη σπηλιά ό,τι χρειάζεται για να παίξεις σκάκι. Διευκρίνιση
Το Σκάκι - Ποίημα του Μ. Αναγνωστάκης
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου -
Πρώτη εκτέλεση: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Ο Ένας και ο Άλλος
Φαντασία Διευκρίνιση
Καλή συνέχεια
1η Επισήμανση
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΣΤΑΣ ΓΙΟΥΒΑΝΤΣΙΟΥΔΗΣ (Εκπαιδευτικός)