Φάση Σεναρίου

Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)

«ΑΧ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΓΙΑΓΙΑΚΟΥΛΑ, ΜΕ ΤΙ ΕΠΑΙΖΕΣ ΜΙΚΡΟΥΛΑ;»

1 ώρα

ΑΦΟΡΜΗΣΗ - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

30λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_1.docx

1η μέρα: Τα παιδιά και η εκπαιδευτικός στη γωνιά της συζήτησης σε σχήμα Π και καθισμένα στους πάγκους, λένε τα νέα της προηγούμενης μέρας.

 Ο Θοδωρής κρατώντας μια πλακουτσωτή πέτρα, δεν βλέπει την ώρα να πει τα νέα του. Με ενθουσιασμό δείχνει την πέτρα του και απαντά στις ερωτήσεις των παιδιών λέγοντάς τους πως την έφερε από το χωριό (είχε πάει για Σαββατοκύριακο) όπου η γιαγιά του, του έμαθε ένα παιχνίδι – το κουτσό – που έπαιζε εκείνη όταν ήταν μικρούλα  με τέτοιες πέτρες. Έτσι  δόθηκε η ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να εκφράσουν τις δικές τους διαφορετικές γνώσεις και αντιλήψεις επί του συγκεκριμένου παιχνιδιού αλλά και άλλων παραδοσιακών παιχνιδιών  που είχαν ακούσει ή είχαν μάθει από τη γιαγιά και τον παππού, δημιουργώντας μια ιδεοθύελλα γνώσεων και αποριών δίνοντας έτσι το έναυσμα για τη διερεύνηση του συγκεκριμένου θέματος. 

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών αναδύονται με την αξιοποίηση του δημιουργικού διαλόγου που αναπτύσσεται μεταξύ των μελών της τάξης. Κατά τη διαδικασία του διαλόγου κάθε νήπιο έχει τη δυνατότητα να εκφράσει ελεύθερα τις σκέψεις, απόψεις, ιδέες και τα συναισθήματά του, εφόσον ο/η εκπαιδευτικός έχει φροντίσει να αναπτυχθεί θετικό κλίμα τάξης ώστε κάθε μαθητής να αισθάνεται ψυχικά ελεύθερος και ασφαλής για να εκφραστεί. Έτσι κατά τη διαδικασία ανίχνευσης πρότερων γνώσεων  για να προσεγγιστούν τα παραδοσιακά παιχνίδια, διαπιστώνεται ότι τα νήπια δε γνωρίζουν και πολλά πράγματα – όχι μόνο για τα παραδοσιακά παιχνίδια, αλλά και τα σημερινά – όσον αφορά τον τρόπο παιξίματος και τους κανόνες που διέπουν τα ομαδικά παιχνίδια. Επομένως σε όλες τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται -  προσεγγίζοντας  όλα τα γνωστικά αντικείμενα – δίδεται έμφαση από την εκπαιδευτικό στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων. 

Αφότου λοιπόν διαπυστώνεται ότι τα παιδιά ενδιαφέρονται για τα παραδοσιακά παιχνίδια συναποφασίζεται να ζητήσουν πληροφορίες από γονείς, γιαγιάδες και παππούδες. Έτσι η εκπαιδευτικός έχοντας το ρόλο του γραφέα, γράφει στον υπολογιστή το παρακάτω τετράστιχο:

Μπαμπά, μαμά, παππού, γιαγιά

Πείτε μου σας παρακαλώ

Με τι παίζατε παλιά

Όταν ήσασταν παιδιά;

που υπαγορεύεται από τα παιδιά κατά τη διάρκεια της συζήτησης, και δίδεται στο σπίτι ως φύλλο εργασίας, όπου θα γράψουν και θα ζωγραφίσουν οι γονείς σε συνεργασία με τα παιδιά τους

  


Δημιουργός Σεναρίου: ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΙΣΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο ««ΑΧ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΓΙΑΓΙΑΚΟΥΛΑ, ΜΕ ΤΙ ΕΠΑΙΖΕΣ ΜΙΚΡΟΥΛΑ;»» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1395