Φάση Σεναρίου

Ερευνητική Εργασία - Project (Γυμνάσιο)

Δημιουργία Βίντεο στο School-Lab

3 ώρες

Επιλογή της ιδέας

20λεπτά

Οι μαθητές καλούνται να διαλέξουν ένα επιστημονικό θέμα από οποιαδήποτε θεματική των Θετικών Επιστημών τους εμπνέει (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά, Πληροφορική, Γεωλογία, Οικολογία, Ιατρικές Επιστήμες κτλ.) και να δουλέψουν πάνω σε αυτό, να το διερευνήσουν βαθύτερα και στη συνέχεια να το παρουσιάσουν δημιουργώντας ένα σύντομο βίντεο 3 – 5 λεπτών.

Ο τρόπος παρουσίασης του βίντεο, το οποίο θα απευθύνεται στο ευρύ κοινό, θα πρέπει να διέπεται από σαφήνεια αλλά ταυτόχρονα να είναι πρωτότυπο και διασκεδαστικό.

Η δημιουργία ενός βίντεο από μια ομάδα μαθητών ξεκινάει από την ιδέα. 

Αρχικά οι μαθητές ανταλλάσσουν ιδέες στην ευρύτερη περιοχή του γνωστικού αντικείμένου για να σκιαγραφηθεί η γνώση τους πάνω στο θέμα. Στη συνέχεια, καταγράφονται οι ερωτήσεις, οι προβληματισμοί και οι αμφιβολίες των μαθητών.

Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μιας πληθώρας θεμάτων, όπως:

θεωρήματα, φυσικά ή χημικά φαινόμενα, έννοιες, πειράματα, ερωτήματα απο την καθημερινότητα, προβληματισμοί από τη Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά, Βιολογία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Γεωλογία, Τεχνολογία, Πληροφορική.

Για παράδειγμα:

  • «Τι είναι το κύτταρο;»,
  • «Γιατί ο ουρανός είναι γαλάζιος;»,
  • «Πως δημιουργούνται οι σεισμοί;»,
  • «Γιατί η σοκολάτα μας δίνει ενέργεια;»,
  • «Τι ακριβώς κάνουν οι 'μαύρες τρύπες' στο διάστημα;»,
  • «Πώς λειτουργεί το GPS;».

Οι μαθητές διερευνούν το θέμα και τους προβληματισμούς τους, κάνοντας σύντομη έρευνα στο Διαδίκτυο, σε βιβλία ή άλλες πηγές.

Με καταιγισμό ιδεών και συνεχή διάλογο, σκέπτονται  και επιλέγουν την ιδέα που θα γίνει σενάριο.

Η φαντασία τους δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές και η πορεία της δημιουργίας του βίντεο μπορεί να τους συναρπάσει!

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι εμψυχωτικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός σε κάθε βήμα και εποπτικός.

Η διαδραστική παρουσίαση προσφέρει τα ερεθίσματα για να επιλέξουν οι μαθητές τη θεματική που τους ενδιαφέρει περισσότερο και τις πηγές στο Διαδίκτυο, τις οποίες θα διερευνήσουν περαιτέρω.

Το διαδραστικό βίντεο περιέχει αποσπάσματα από βίντεο ομάδων μαθητών που συμμετείχαν στο School Lab.

Όλα τα βραβευμένα βίντεο είναι διαθέσιμα στη διεύθυνση:

Φωτόδεντρο - School Lab 

http://photodentro.edu.gr/aggregator/search/all?query=school+lab&ugc=Al…

 
 

Ιδέες άλλων ομάδων για το School Lab


Το βίντεο περιέχει αποσπάσματα από βραβευμένα βίντεο στον διαγωνισμό School Lab.

Σκέφτομαι Ιδέες για το βίντεο του School Lab

Οι προτάσεις διερεύνησης ιδεών και θεματικών για τη δημιουργία βίντεο, είναι διατυπωμένες σε Α΄πληθυντικό πρόσωπο σκοπεύοντας στην αμεσότητα με τον μαθητή και την καλλιέργεια της αίσθησης "μπαίνω στον ρολο" (role playing).

Ο κάθε μαθητής θα διερευνήσει περαιτέρω τις θεματικές που τον ενδιαφέρουν από τις αντίστοιχες προτεινόμενες διευθύνσεις στον Παγκόσμιο Ιστό

Δημιουργός Σεναρίου: Σοφία Παπαδημητρίου (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Δημιουργία Βίντεο στο School-Lab» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1719