Φάση Σεναρίου

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Επαγγελματικό Λύκειο)

Ανακύκλωση και Τέχνη

3 ώρες

Αξία & κανόνες της ανακύκλωσης - Θεωρητικό πλαίσιο

45λεπτά

Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης οι μαθητές μυούνται στις αρχές της ανακύκλωσης. Τα υλικά που βρίσκονται στους κάδους ανακύκλωσης του σχολείου λειτουργούν ως αφόρμηση της ενότητας.   Οι μαθητές καλούνται να φέρουν στην τάξη υλικά από τους κάδους όπως πλαστικά κουτιά, κουτιά αλουμινίου, καπάκια, εφημερίδες. Στην συνέχεια γίνεται προβολή της παρουσίασης, καταιγισμός ιδεών και διάλογος για τους κανόνες και τα πλεονεκτήματα της ανακύκλωσης. Αναλύονται τα απορρίμματα τα οποία πετάμε πιο συχνά στα σκουπίδια και αναζητούνται τρόποι εναλλακτικής αξιοποίησής τους. Με το τέλος της παρουσίασης οι μαθητές τεστάρουν τις γνώσεις που απεκόμισαν, «παίζοντας» με τα διαδραστικά κουίζ της ενότητας. Στόχος της ενότητας αυτής είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο γνωσιακό υπόβαθρο στους μαθητές μέσω της χρήσεως διαφόρων τεχνικών όπως της επίδειξης, του εμπλουτισμένου διαλόγου, της διάδρασης, ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόζουν τους κανόνες της ανακύκλωσης και να υιοθετούν υγιείς απόψεις σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος.


Επαναληπτική Δραστηριότητα: Τι είναι ανακύκλωση;

Επιλέξτε από τις λέξεις στα αριστερά για να συμπληρώσετε τα κενά της πρότασης

Επαναληπτική Δραστηριότητα: Τα οφέλη της ανακύκλωσης

Συμπληρώστε τις λέξεις που λείπουν από το κείμενο

Πλεονεκτήματα και κανόνες της ανακύκλωσης

Η διαδραστική παρουσίαση που ακολουθεί εμπεριέχει το θεωρητικό πλαίσιο γύρω από το οποίο κινείται το διδακτικό σενάριο. Παρακαλούνται οι μαθητές να συμβουλευτούν το συγκεκριμένο υλικό πριν προχωρήσουν στην επίλυση των δραστηριοτήτων

Βιβλιογραφία

Ελαφρός Γ. Εφημερίδα "Η καθημερινή" 18/10/2014 http://www.kathimerini.gr/788558/article/epikairothta/perivallon/apagoreymena-ylika-gia-toys-mple-kadoys-ths-anakyklwshs
Κάβουρας Π., Βουδρισλής Ν., Καλαϊτζής Γ., Καλλιτσάρης Χ., Αυγερινού Μ., Φυλλαρίδης Η. : «Διαχείριση απορριμμάτων – Ανακύκλωση». Έκδοση Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σουφλίου.
Μαυρικάκη Ε.: «Εργαστηριακές Ασκήσεις, Δραστηριότητες Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης», Εργαστηριακή Άσκηση 7, Εκδόσεις Γ. Δάρδανου, Αθήνα, 2001.
Ηλεκτρονική Βιβλιογραφία

http://www.econews.gr/category/recycling/
http://ecoview.gr/anakyklwsh-skupidia/
http://www.helmepa.gr

Ας παίξουμε: τοποθετήστε τα απορρίμματα στον σωστό κάδο ανακύκλωσης

Αφού μελετήσετε την παρουσίαση για τους κανόνες της ανακύκλωσης αντιστοιχίστε τα απορρίματα που βλέπετε στις εικόνες με τον κατάλληλο κάδο

Κάρτες μνήμης: Τεστάρετε τη μνήμη αλλά και τις γνώσεις σας

Τα απορρίμματα που εμφανίζονται στις εικόνες είναι εκείνα που επιτρέπονται στους μπλε κάδους ανακύκλωσης. Στόχος του παιχνιδιού είναι η εμπέδωσή τους ώστε όλοι μας να βοηθάμε στην απρόσκοπτη διαδικασία της ανακύκλωσης

Δημιουργός Σεναρίου: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΚΙΑΣ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ανακύκλωση και Τέχνη» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1738