Φάση Σεναρίου

Βιωματικές Δράσεις - ΣΔΕ - Project (Δημοτικό)

Το μουσείο ζωντανεύει

3 ώρες

Επίσκεψη στο χώρο του μουσείου

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_f2a.pdf fyllo_ergasias_f2v.pdf

Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα

Στη δεύτερη φάση υλοποιείται η επίσκεψη των μαθητών στο μουσείο της Ακρόπολης. Οι μαθητές, έχουν μαζί τους το χάρτη που δημιούργησαν στην πρώτη φάση με τα σημεία που θέλουν να επικεντρώσουν την προσοχή τους, αλλά και τα κατάλληλα εργαλεία για να συλλέξουν το υλικό τους κατά την έρευνα. Βρίσκουν τα σημεία ενδιαφέροντος και περιγράφουν γραπτώς 2 αγάλματα, 2 αγγεία και 2 παραστάσεις της ζωφόρου του Παρθενώνα. Ξεχωρίζουν ένα άγαλμα που τους αρέσει και αναλύουν τις γεωμετρικές του διαστάσεις, ερευνούν το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο, γράφουν τι μπορεί να ήταν αυτό στην αρχαιότητα, το ζωγραφίζουν και έπειτα το φωτογραφίζουν, ώστε να χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία στην Τρίτη φάση. Με την ομάδα τους, επιλέγουν μία παράσταση από τη ζωφόρο του Παρθενώνα και αυτοσχεδιάζουν μία θεατρική σκηνή.

Επιμέρους Διδακτικοί στόχοι 2ης Φάσης

  1. Να κάνουν χρήση του χάρτη που έχουν φτιάξει ώστε να εντοπίσουν τα 5 κέντρα ενδιαφέροντός τους
  2. Να περιγράψουν 2 αγάλματα, 2 αγγεία και 2 παραστάσεις από τη ζωφόρο (μία παράγραφο για το καθένα)
  3. Να αναλύσουν τις διαστάσεις ενός αγάλματος που τα εντυπωσίασε
  4. Να ερευνήσουν το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο ένα άγαλμα που τους άρεσε και από πού μπορεί να το προμηθεύτηκε ο τεχνίτης
  5. Να υποθέσουν τι έκανε στη ζωή του ένα άγαλμα που τους άρεσε και να  καταγράψουν όλες τις υποθέσεις της ομάδας
  6. Να ζωγραφίσουν ένα άγαλμα ή ένα αγγείο ή μία παράσταση που τους έκανε εντύπωση με μολύβι, κάρβουνο, ξυλομπογιές ή ό,τι άλλο έχουν φέρει μαζί τους και τους εκφράζει
  7. Να φωτογραφίσουν ένα άγαλμα ή ένα αγγείο ή μία παράσταση που τους κάνει εντύπωση και στη φάση 3, στο σχολείο, να το κατασκευάσουν με πηλό
  8. Να δραματοποιήσουν μία παράσταση που τους εντυπωσίασε από τη ζωφόρο και να τη βιντεοσκοπήσουν, ώστε να την εκμεταλλευτούν στη φάση 3

Σημειώνεται ότι όλες οι δράσεις διαρκούν παραπάνω από 45 λεπτά. Για το λόγο αυτό, ο εκπαιδευτικός κάνει μία επιλογή ανάμεσα στη ζωγραφική και στη δραματοποίηση. Μάλιστα, το προτεινόμενο είναι να αφήσει τους μαθητές να επιλέξουν ποια από τις δύο δράσεις θα ακολουθήσουν.


Περιγραφή αγαλμάτων, αγγείων, παραστάσεων ζωφόρου

Οι μαθητές περιγράφουν γραπτώς 2 αγάλματα, 2 αγγεία και 2 παραστάσεις της ζωφόρου του Παρθενώνα. Ξεχωρίζουν ένα άγαλμα που τους αρέσει και αναλύουν τις γεωμετρικές του διαστάσεις, ερευνούν το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο

Ο κάθε μαθητής επιλέγει ελεύθερα και αυτόνομα τι θα περιγράψει, δίχως τις υποδείξεις του δασκάλου.

Φωτογράφιση - βιντεοσκόπηση κέντρων ενδιαφέροντος

Οι μαθητές έχουν μαζί τους φωτογραφική μηχανή ή τάμπλετ για τα καταγράψουν τα σημεία που τους ενδιαφέρουν.

Εχουν δοθεί από πριν οδηγίες στους μαθητές να κάνουν ορθή χρήση της κάμερα ήτ ου τάμπλετ. Εχουν ενημερωθεί ότι δεν επιτρέπεται η χρήση φλας ή η μετέπειτα δημοσίευση των φωτογραφιών. Υπάρχει συνημμένο αρχείο με τους κανόνες περί ορθής χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων.

Ζωγραφική

Ζωγραφίσουν ένα άγαλμα ή ένα αγγείο ή μία παράσταση που τους έκανε εντύπωση με μολύβι, κάρβουνο, ξυλομπογιές ή ό,τι άλλο έχουν φέρει μαζί τους και τους εκφράζει

Οι μαθητές έχουν φέρει μαζί τους ένα μπλοκ ζωγραφικής. Εχουν εκ των προτέρων επιλέξει με τι εργαλεία θα ζωγραφίσουν.

Περιήγηση στον Ιερό Βράχο

Μπορείτε να περιηγηθείτε στον Ιερό Βράχο, σε όποιο σημείο επιθυμείτε

Θεατρικό παιχνίδι

Πρόκειται για μία προαιρετική δράση

Προσέχουμε να μην ενοχλήσουμε τους επισκέπτες του μουσίου

Εργα του μουσείου

Στο μουσείο υπάρχουν διαφορετικές ομάδες έργων.

Δημιουργός Σεναρίου: Σταυρούλα Λαδά (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Το μουσείο ζωντανεύει» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1798