Κυκλοφορικό Σύστημα
Φυσική (ΠΕ) (Δημοτικό)
Συμβατότητα με τα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ : Το θέμα είναι συμβατό με τα αναλυτικά προγράμματα , εφόσον αποτελεί ενότητα του σχολικού εγχειριδίου και εξυπηρετεί τους διδακτικούς σκοπούς και στόχους που θέτουν στο μάθημα των Φυσικών της Στ ‘ τάξης.
Λογισμικά
Λογισμικό Φυσικής Ε’-Στ’ του Π.Ι. : Πρόκειται για ένα λογισμικό που λειτουργεί σαν μια πολυμεσική εγκυκλοπαίδεια με στοιχεία οπτικοποίησης και προσομοίωσης που διευκολύνει την διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου, το οποίο οι μαθητές δεν μπορούν να επεξεργαστούν άμεσα. Γίνεται έτσι πιο ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το κυκλοφορικό σύστημα και πιο συγκεκριμένα η καρδιά. Επίσης , με το συγκεκριμένο λογισμικό , τα παιδιά πειραματίζονται άμεσα , ανακαλύπτουν και οικοδομούν τη γνώση καταλήγοντας μόνα τους σε ανάλογα συμπεράσματα. Όλα αυτά , δε, επιτυγχάνονται με παιγνιώδη και γρήγορο τρόπο , από όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα του μαθησιακού τους επιπέδου.
Hot Potatoes: πρόκειται για ένα λογισμικό, το οποίο με τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι ανοικτού τύπου, καθώς τα παιδιά μόνα τους θα κατασκευάσουν το δικό τους σταυρόλεξο. Το παραγόμενο αποτέλεσμα θα χρησιμοποιηθεί ως μέσο αξιολόγησης, για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές να καταλάβουν το βαθμό αφομοίωσης της νέας γνώσης, αλλά και αξιολόγησης της όλης διαδικασίας.
Διαδίκτυο : Το διαδίκτυο αποτελεί μια σημαντική πηγή ενημέρωσης κι επεξεργασίας της πληροφορίας, με δυνατότητες που ξεπερνούν το σχολικό εγχειρίδιο. Η πολυμεσική μορφή του εξάπτει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών. Επιπλέον , μέσω του blog της τάξης μπορεί να αποτελέσει το μέσο δημοσίευσης και προβολής των μαθητικών εργασιών.
Η προστιθέμενη διδακτική αξία που επιτυγχάνεται με τη εισαγωγή των ΤΠΕ και των συγκεκριμένων μαθησιακών περιβαλλόντων και λογισμικών στη συγκεκριμένη διδακτική παρέμβαση είναι η βελτίωση της διαδικασίας μάθησης αλλά κι ο τεχνολογικός αλφαβητισμός που επιτυγχάνεται με φυσικό κι αβίαστο τρόπο. Επίσης , τα παιδιά καταφέρνουν να παρατηρήσουν ένα φαινόμενο που μόνο με τα σχολικά βιβλία θα ήταν αδύνατο.

Περιγραφή –ιδέα :
Η σπουδαιότητα του κυκλοφορικού συστήματος για την καλή υγεία του ανθρώπου αποτέλεσε το έναυσμα για την επιλογή της συγκεκριμένης ενότητας. Η κατανόηση της λειτουργίας της καρδιάς, αποτελεί προϋπόθεση για τη σωστή φροντίδα της και την τήρηση υγιεινών στάσεων ζωής.
Συνήθεις εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών :
- Πολλοί μαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη συσχέτιση της λειτουργίας του κυκλοφορικού με αυτή του αναπνευστικού συστήματος.
- Ενώ γνωρίζουν ότι το αίμα κυλάει ασταμάτητα χάρη στην καρδιά, αγνοούν τις λειτουργίες που επιτελεί η κυκλοφορία του αίματος.
- Πολλοί μαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν γιατί ονομάζουμε δεξιά τα τμήματα της καρδιάς που στην εικόνα φαίνονται αριστερά κι αντίστροφα.