Φάση Σεναρίου

Διαθεματική Ομάδα (Δημοτικό)

Κυκλοφορώ... παρατηρώ... και παρεμβαίνω...

3 ώρες

Αξιολογώ τη διαδρομή μου

15λεπτά
Φύλλα Εργασίας
erotimatologio_axiologisis_1.docx.pdf

Σκοπός αυτής της φάσης είναι να αξιολογήσει το σενάριο με βάση το θεωρητικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε στην ενότητα «Αξιολόγηση του σεναρίου» στο «Εκπαιδευτικό πρόβλημα». Ενδεικτικές δραστηριότητες αξιολόγησης θα μπορούσαν να είναι οι ακόλουθες.

Ερωτηματολόγιο μαθητών

Αρχικά ο εκπαιδευτικός μπορεί να συλλέξει πληροφορίες για το πώς οι μαθητές βίωσαν τη μαθησιακή διαδικασία αλλά γενικότερα τις απόψεις τους για την εργασία τους με τις ΤΠΕ. Για αυτό το σκοπό μπορεί να μοιράζει σε κάθε μαθητή το «Ερωτηματολόγιο 1: Γράφω τις σκέψεις μου» που βρίσκεται στο Φύλλο εργασίας 1.

Καταγραφή επικίνδυνων σημείων

Ένας από τους σκοπούς του σεναρίου είναι οι μαθητές να μπορούν να καταγράφουν επικίνδυνα σημεία στο οδικό περιβάλλον της περιοχής του. Ωστόσο, η αξιολόγηση θα μπορούσε να εστιάσει σε άλλα σημεία που μπορεί να βρεθεί ένας μαθητής και επομένως να χρειαστεί να εκτιμήσει την κατάσταση της επικινδυνότητας του οδικού περιβάλλοντος αλλά και να αποφασίσει το πώς πρέπει να ενεργήσει ως πεζός. Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές μπορούν να δουν το διαδραστικό βίντεο και τη διαδραστική εικόνα (βλ. παρακάτω) και να απαντήσουν στις ερωτήσεις που υπάρχουν σχετικά με την οδική τους ασφάλεια.


Παρατηρώ και προτείνω

Παρατήρησε προσεχτικά το βίντεο και απάντησε για το πώς θα διασχίσεις τον επικίνδυνο δρόμο που δείχνει.

Τοποθετώ τα σήματα

Παρατήρησε την εικόνα και τοποθέτησε τα σήματα που λείπουν.

Παρεμβαίνω στο περιβάλλον

Παρατήρησε προσεχτικά την εικόνα και πρότεινε λύσεις ώστε να βελτιωθεί η ασφάλεια των πεζών. Αν υπήρχε η δυνατότητα να τοποθετήσεις ένα από τα τρία μέτρα, ποιο θα επέλεγες και γιατί;

Δημιουργός Σεναρίου: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΑΓΚΑΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Κυκλοφορώ... παρατηρώ... και παρεμβαίνω...» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
2131