Animation με την EasyLogo

Πληροφορική (Δημοτικό)

Animation με την EasyLogo

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Στο σενάριο αυτό παρουσιάζουμε μια εναλλακτική χρήση των προγραμματιστικών εργαλείων που χρησιμοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τη δημιουργία κινούμενων εικόνων ή αλλιώς animation, συνδυάζοντας με ευχάριστο τρόπο τη διδασκαλία των εννοιών του προγραμματισμού με την επεξεργασία πολυμέσων. Επιτυγχάνεται έτσι η εξοικείωση των μαθητών με τη σχεδίαση αντικειμένων, όχι ζωγραφίζοντας, αλλά δίνοντας εντολές σε μια γραφίδα, αναπτύσσοντας τη δυνατότητα αναλυτικής και συνθετικής σκέψης. Η υλοποίηση περιλαμβάνει τη σχεδίαση εικόνων, οι οποίες εμφανίζονται διαδοχικά, δίνοντας την ψευδαίσθηση της κίνησης. Πρόκειται για μια μέθοδο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για να αποτολμήσουν μια διαφορετική προσέγγιση της διδασκαλίας του προγραμματισμού.


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Υπάρχουν διάφορες περιστάσεις όπου απαιτείται η χρήση του animation, σε ερευνητικές εργασίες, στα διδακτικά αντικείμενα των Εικαστικών και των ΤΠΕ, κλπ. Η χρήση προγραμματιστικών εργαλείων για τη δημιουργία animation είναι μια ασυνήθιστη πρακτική, που προσπαθεί να συνδυάσει δυο εντελώς διαφορετικά γνωστικά πεδία, αυτό της δημιουργίας πολυμέσων με εκείνο του προγραμματισμού στον υπολογιστή. Τα νέα προγράμματα σπουδών όμως υποστηρίζουν τη διαθεματικότητα ως μια πρακτική που βελτιώνει τη διάχυση της γνώσης. Με το συνδυασμό του προγραμματισμού και της δημιουργίας animation οι μαθητές κατακτούν τις νέες γνώσεις με ευχάριστο τρόπο, ενώ ταυτόχρονα αντιλαμβάνονται πως μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους κινούμενα σχέδια, όχι ζωγραφίζοντας, αλλά δίνοντας εντολές στον υπολογιστή.

Οι μαθητές μέσα από αυτές τις διδακτικές παρεμβάσεις ανακαλύπτουν μια διαφορετική δυνατότητα του προγραμματιστικού εργαλείου, η οποία τους επιτρέπει να δημιουργήσουν πιο σύνθετα σχέδια, τα οποία παύουν να είναι στατικά, αλλά ζωντανεύουν στην οθόνη του υπολογιστή. Οι κινούμενες εικόνες μαγνητίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών και τους παρέχουν ένα αίσθημα ικανοποίησης και θετικής ενίσχυσης που τους ωθεί να ασχοληθούν περαιτέρω με το εργαλείο.

 

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Δημοτικό
Θεματική Ταξινομία
Πληροφορική > Προγραμματισμός υπολογιστών > Περιβάλλον προγραμματισμού >
Τύπος Διαδραστικότητας
Ενεργός μάθηση
Επίπεδο Διαδραστικότητας
πολύ υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Εισαγωγικές Έννοιες - Αναγνώριση Δομικών Στοιχείων
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Αίθουσα Η/Υ
Υλοποίηση Στοιχείων - Σύνθεση Στατικών Εικόνων
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Αίθουσα Η/Υ
Σύνθεση κινούμενης εικόνας
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Αίθουσα Η/Υ
Διδακτικοί Στόχοι
Να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας της κινούμενης εικόνας ως μέσο πολυμεσικής έκφρασης.
Να αναγνωρίζουν τις επιμέρους στατικές εικόνες που συνθέτουν μια κινούμενη εικόνα.
Να αναλύουν μια στατική εικόνα στα βασικά της σχήματα και να τα αντιστοιχούν σε διαδικασίες.
Να εντρυφήσουν στον τμηματικό και ιεραρχικό προγραμματισμό με τη βοήθεια διαδικασιών.
Να αναπτύξουν την αναλυτική και συνθετική σκέψη μέσα από τη χρήση ιεραρχικά δομημένων διαδικασιών.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
Κινούμενη Εικόνα, animation, προγραμματισμός, EasyLogo,
Υλικοτεχνική υποδομή
Εργαστήριο Η/Υ

Δημιουργός Σεναρίου: Ιωάννης Κυριαζής (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Animation με την EasyLogo» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.