Λαθεύοντας ιστορίες
Βιωματικές Δράσεις - ΣΔΕ - Project (Δημοτικό)
Το διδακτικό σενάριο "Λαθεύοντας ιστορίες" είναι μία προσπάθεια να καλλιεργήσουν τα παιδιά τη φαντασία τους, να ασχοληθούν με τη δημιουργική γραφή, να εκφράσουν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους προφορικά, αλλά και μέσα από τις ζωγραφιές τους και τα δικά τους κείμενα. Όλα αυτά γίνονται με την επεξεργασία αγαπημένων παραμυθιών, μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας, επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, που δεν μπορεί παρά να τους προσφέρει στο τέλος απόλυτη ικανοποίηση, για το παραμύθι που τα ίδια τα παιδιά κατάφεραν να δημιουργήσουν και βέβαια διασκέδαση.
Βάση για τη δημιουργία αυτού του διδακτικού σεναρίου αποτέλεσε η ανάγκη που ένιωθαν οι μαθητές της Β΄τάξης του δημοτικού να διδαχτούν μια ενότητα μέσα από το βιβλίο της Γλώσσας (βιβλίο Γλώσσας μαθητή γ΄ τεύχος, ενότητα 23, διδακτικό μάθημα: Λαθεύοντας ιστορίες), με έναν εναλλακτικό,διαφορετικό τρόπο από αυτόν που προτείνεται στο βιβλίο του δασκάλου.Έναν τρόπο που θα τα βοηθήσει να απολαύσουν περισσότερο το ταξίδι της γνώσης.
Οι μαθητές καλούνται να εξασκηθούν στα δομικά κειμενικά στοιχεία ενός παραμυθιού και παρεμβαίνοντας με δημιουργικό τρόπο, να φτιάξουν ένα δικό τους αστείο κείμενο.
© Αθανασία Τρικαλίτη, 2015. Πλήρης Κατοχύρωση Πνευματικών Δικαιωμάτων.
Εκτός από θεμιτούς σκοπούς για μελέτη, έρευνα, κριτική ή έλεγχο, όπως προβλέπεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων, κανένα μέρος αυτής της Μαθησιακής Ενότητας δεν μπορεί να αναπαραχθεί από οποιαδήποτε διεργασία χωρίς την άδεια του συγγραφέα. Αυτή η μαθησιακή ενότητα μπορεί να παραθέτει ορισμένο υλικό με συγκεκριμένα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τυχόν αναπαραγωγή υλικού πνευματικής ιδιοκτησίας απαιτεί είτε άδεια από το συγγραφέα, είτε είναι εντός των ορίων της «ελάχιστης χρήσης». Πρότυπο και πατέντα των Mary Kalantzis και Bill Cope, copyright 2003-2010http://www.L-by-D.com.