Φάση Σεναρίου
Κοινωνικές - Πολιτικές επιστήμες (Γυμνάσιο)
Πολιτικές Κοινωνίες: Ανακάλυψη+Επεξεργασία Εννοιών
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ για τη ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ-ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
- Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν μύθο με την οικεία-διδαχθείσα έννοια των νόμων-κανόνων, για να ανακαλέσουν τη λειτουργία τους και να συνδέσουν με τη νέα διδακτέα έννοια «πολιτική κοινωνία». Έτσι προκύπτουν τα κομβικά ζητούμενα της ενότητας: διαφορετικές πολιτικές κοινωνίες μέχρι την εποχή μας και θέση των ατόμων-μελών, που θα διερευνηθούν μέσω προαναγνωστικών-κατευθυντήριων ερωτημάτων.
- Στην ομαδοσυνεργατική εργασία οι ομάδες ακολουθούν σε πρώτη φάση το σχήμα «5-6 άτομα και 4 ομάδες» και εργάζονται ως εξής: Κάνουν ατομικά μελέτη πηγών (για θέματα διδαγμένα) και ανταλλάσσουν στοιχεία στην ομάδα. Βοηθιούνται στην πορεία όσοι δυσκολεύτηκαν από τον/την πιο γρήγορο/η συμμαθητή/τρια). Στην εργασία με τα κείμενα-πηγές ακολουθείται στρατηγική επεξεργασίας πληροφοριών, κάνοντας εξεταστική ανάγνωση με βάση διερευνητικά ερωτήματα, υπογράμμιση και συζήτηση (διασταύρωση-σύγκριση, ομαδοποίηση, αξιολόγηση), με παράφραση των πληροφοριών προς χρήση για το θέμα-ζητούμενο.
- Τελικά, οι μαθητές/τριες εφαρμόζουν τις έννοιες στη δική τους σχολική εμπειρία της «πολιτικής κοινωνίας», καθώς βλέπουν σε σκηνές ταινίας μια τάξη-ομάδα και συνδέουν με τον θεσμό των μαθητικών κοινοτήτων διαβάζοντας επίσημο έγγραφο: προφορικός σχολιασμός-σύντομη συζήτηση, με σκοπό περαιτέρω την κινητοποίηση πρακτικού ενδιαφέροντος για τη ζωή στη σχολική κοινότητα.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ - Διαφορετικές Πολιτικές Κοινωνίες
1ο κείμενο-πηγή πληροφοριών Διευκρίνιση
2ο κείμενο-πηγή πληροφοριών Διευκρίνιση
3ο κείμενο-πηγή πληροφοριών Διευκρίνιση
2) ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ για τη σύγχρονη πολιτεία Διευκρίνιση
Πολιτική Κοινωνία, Πολιτεία, Πολίτες: ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ
Ας συνδυάσουμε και με όσα λέει το νομικό πλαίσιο για τον σχολικό θεσμό Διευκρίνιση
ΚΛΕΙΣΤΕ τη δραστηριότητα με 2 ΑΣΚΗΣΟΥΛΕΣ. 1) ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ: Πολίτες ή Υπήκοοι; Διευκρίνιση
Τέλος με ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ: Μα και στο σχολείο τα ζούμε! Τι;;; 1) Ας δούμε βίντεο... Διευκρίνιση
http://www.edutv.gr/media/k2/videos/images/images/stories/videos/839.1_dekpe_kpa__2004.mp4. Επιλέχθηκαν από αυτήν αποσπάσματα για λόγους χρόνου και συγκεκριμένης εστίασης στο σενάριο. Άλλωστε, η ταινία είναι οικεία - προβλήθηκε σε προηγούμενη ενότητα.
ΜΥΘΟΣ για την ιστορία του ανθρώπινου γένους Διευκρίνιση
ΥΛΙΚΟ-ΠΗΓΕΣ, εάν θέλετε να τα βρείτε:
--- ClkerFreeVectorImages, Tiger. Uploaded 3 years ago. https://pixabay.com/en/tiger-angry-defense-stripes-loud-48301/ ///
---- videog, tiger roar. March 18th, 2012. http://www.freesound.org/people/videog/sounds/149190/ ///
---- PeterKraayvanger, art. Uploaded 4 months ago. https://pixabay.com/en/art-paint-colorful-acrylic-paints-692881/ ///
---- Peter erwig, three quarreling and no bone (bonus). Taken on May 2, 2012. https://www.flickr.com/photos/flex-art/7136816213/in/photolist-bSE3Pp-9fq7jj-cApKCb-9mygyK-7FpcAw-iL2e3s-dTF6GC-7WcxYf-BdML9-98jXne-CFWAQ-5ooipG-bvjbYo-dvXWG-7iMrcB-5zDgBC-8Dd616-cEVAeq-7XSYZF-6PsuXA-jubnqh-vxMH2-usgRHH-8eGdS5-8RGW59-3uzCdd-6UT7zP-vxMu6-8dMJVa-8eUugx-hLfMQn-9SqpWe-8eX7u9-8eCUJg-6npEGo-6eKeEd-8igTit-8hWSoe-8ikfdE-rpV4xC-db1qTe-4vsqyM-5jTGDe-8eXF5d-74HaqV-E3JWx-74Hap8-7mcqnx-8eXEPh-8eUo7H ///
---- Karen & Carlos Reyes, Friendship. Taken on February 25, 2009. https://www.flickr.com/photos/snakeyes80/3363949454/in/photolist-68g7Yw-ckLg1o-pt4cFr-sQJuvt-5tKQAE-hSPBx7-bg6dJM-f38Tjk-8Y1L56-rNYXB4-75izdb-4uRi4-o8ugxy-6r9yww-oaA2w5-5JJaL2-6A5doC-6LjyoK-6RKJno-5jF312-78WVMH-5xvxyY-7d6bK8-A24Ua-8dfiQ5-6PFGSa-7pFTYN-vvBUu3-iysgYQ-ac5YFN-4YQ9bc-rejXin-gR5fpV-fgrwYs-8AfhtH-pXsTXJ-pVem21-p1Armc-p1Arhe-pEUeMc-pEXR5t-p1xwmj-pEUemn-p1Aqzx-p1xvNW-pEXQbK-pEWxZ9-pEZyGC-pEXPCR-p1ApAZ ///
---- marauder, Justitia. Created 23-8-2011. https://openclipart.org/detail/157759/justitia. Ανακλήθηκαν 30-7-2015.