Φάση Σεναρίου
Γεωγραφία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Η κυρίως διδασκαλία - Οι Δραστηριότητες
65λεπτά
Περιγραφή των δραστηριοτήτων
Η θέση των 4 μεγαλύτερων ποταμών της Αφρικής
Οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά. Ο εκπαιδευτικός φροντίζει ώστε να δίνεται ο λόγος και στους μαθητές που είναι "αδύνατοι" ή που διστάζουν να συμμετέχουν
Εικόνα 1: Γεωμορφολογικός χάρτης Αφρικής - Φωτόδενδρο
Εικόνα 2: Πολιτικός χάρτης Αφρικής - Φωτόδενδρο
Εικόνα 3: Γεωμορφολογικός Πολυχάρτης Αφρικής-φωτόδενδρο
Η αιτιολόγηση της διαφορετικής παροχής Νείλου -Κόνγκου
Η συζήτηση μπορεί να συμπεριλάβει και απαντήσεις σε άλλες σχετικές απορίες-ερωτήματα των μαθητών
Εικόνα 4: Χάρτης ζωνών βλάστησης - Αφρική & ποτάμια
Εικόνα 5: Χάρτης κλιματικών ζωνών - Αφρική & ποτάμια
Εικόνα 6: Χάρτης βροχοπτώσεων - Αφρική & ποτάμια
Η σημασία του Νείλου και η επίδρασή του στη ζωή των Αιγυπτίων
Αν το μάθημα γίνει στο εργαστήριο πληροφορικής όπου ο κάθε μαθητής μπορεί να έχει πρόσβαση σε υπολογιστή (στο περιβάλλον Google Earth και στο διαδίκτυο, τότε η πλοήγηση (πτήση) της κάθε ομάδας πάνω από τον Νείλο γίνεται αυτόνομα
Αλληλεπίδραση ανθρώπου-φυσικού περιβάλλοντος - η περίπτωση Νείλου-Αιγυπτίων
Ως μαθησιακό υλικό της δραστηριότητας, κυρίως χρησιμοποιούνται τα ένθετα του σχολικού βιβλίου. Οι μαθητές, συνεργαζόμενοι στην ομάδα τους τα μελετούν, τα συζητούν και ανακοινώνουν/συζητούν τις απαντήσεις/συμπεράσματά τους στην ολομέλεια της τάξης
Η σημασία των ποταμών Νίγηρα, Κόγκου και Ζαμβέζη
Πίνακας παροχής ποταμών Διευκρίνιση
Πηγή: Προηγούμενο σχολικό βιβλίο της Α’ Γυμνασίου (Καραμπάτσα και συν., 2000, σελ. 64)
Δημιουργός Σεναρίου: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΣΟΥΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΡΝΑΒΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (Συντονιστής)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
(τι
είναι;)
Το σενάριο «Τα ποτάμια της Αφρικής – Αίγυπτος - Νείλος» έχει χαρακτηρισθεί ως
Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής
εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι,
Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).