Φάση Σεναρίου

Γεωγραφία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Τα ποτάμια της Αφρικής – Αίγυπτος - Νείλος

3 ώρες

Η κυρίως διδασκαλία - Οι Δραστηριότητες

65λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fylo_ergasias_1.docx fylo_ergasias_2.docx fylo_ergasias_3.docx

Περιγραφή των δραστηριοτήτων 


Η θέση των 4 μεγαλύτερων ποταμών της Αφρικής


Οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά. Ο εκπαιδευτικός φροντίζει ώστε να δίνεται ο λόγος και στους μαθητές που είναι "αδύνατοι" ή που διστάζουν να συμμετέχουν

Εικόνα 1: Γεωμορφολογικός χάρτης Αφρικής - Φωτόδενδρο


Εικόνα 2: Πολιτικός χάρτης Αφρικής - Φωτόδενδρο


Εικόνα 3: Γεωμορφολογικός Πολυχάρτης Αφρικής-φωτόδενδρο


Η αιτιολόγηση της διαφορετικής παροχής Νείλου -Κόνγκου


Η συζήτηση μπορεί να συμπεριλάβει και απαντήσεις σε άλλες σχετικές απορίες-ερωτήματα των μαθητών

Εικόνα 4: Χάρτης ζωνών βλάστησης - Αφρική & ποτάμια


Εικόνα 5: Χάρτης κλιματικών ζωνών - Αφρική & ποτάμια


Εικόνα 6: Χάρτης βροχοπτώσεων - Αφρική & ποτάμια


Η σημασία του Νείλου και η επίδρασή του στη ζωή των Αιγυπτίων


Αν το μάθημα γίνει στο εργαστήριο πληροφορικής όπου ο κάθε μαθητής μπορεί να έχει πρόσβαση σε υπολογιστή (στο περιβάλλον Google Earth και στο διαδίκτυο, τότε η πλοήγηση (πτήση) της κάθε ομάδας πάνω από τον Νείλο γίνεται αυτόνομα

Αλληλεπίδραση ανθρώπου-φυσικού περιβάλλοντος - η περίπτωση Νείλου-Αιγυπτίων


Ως μαθησιακό υλικό της δραστηριότητας, κυρίως χρησιμοποιούνται τα ένθετα του σχολικού βιβλίου. Οι μαθητές, συνεργαζόμενοι στην ομάδα τους τα μελετούν, τα συζητούν και ανακοινώνουν/συζητούν τις απαντήσεις/συμπεράσματά τους στην ολομέλεια της τάξης

Η σημασία των ποταμών Νίγηρα, Κόγκου και Ζαμβέζη


Πίνακας παροχής ποταμών

Πηγή: Προηγούμενο σχολικό βιβλίο της Α’ Γυμνασίου (Καραμπάτσα και συν., 2000, σελ. 64)

Δημιουργός Σεναρίου: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΣΟΥΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΡΝΑΒΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Τα ποτάμια της Αφρικής – Αίγυπτος - Νείλος» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
2673