Φάση Σεναρίου

Ηλεκτρολογία (Ε.Ε.) (Επαγγελματικό Λύκειο)

Απλός ηλεκτρικός διακόπτης - εργαστηριακό μέρος

3 ώρες

Αναστοχασμός και ανατροφοδότηση

35λεπτά
Φύλλα Εργασίας
topothetisi_diakopton.pdf axiologisi_topothetisis_diakopton_-_episimansi_merikon_grammon.pdf anazitisi_diakopton_alloy_typoy.pdf prometrisi_ylikon.pdf

1. Προβάλλονται αντιπροσωπευτικές απεικονίσεις των βασικών βημάτων του διδακτικού σεναρίου στις οποίες εμφανίζονται κρίσιμες ερωτήσεις ή και φράσεις έτσι ώστε να προκληθεί αναστοχασμός των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτήθησαν.

2. Στο "φύλλο εργασίας 1" ζητείται να αξιολογηθεί αιτιολογημένα η θέση τοποθέτησης απλών διακοπτών (αν είναι λανθασμένη ή σωστή) σε διάφορους χώρους. Οι χώροι απεικονίζονται σε παραστατική μορφή για να φαίνονται τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε χώρου τα οποία καθορίζουν την σωστή θέση τοποθέτησης του απλού διακόπτη (αν απαιτείται) αλλά και την αναγκαιότητα τοποθέτησης απλού διακόπτη ή άλλου τύπου διακόπτη.

3. Το "φύλλο εργασίας 1"συσχετίζεται άμεσα με την 1η φάση του διδακτικού σεναρίου και θα ήταν κατάλληλο να χρησιμοποιηθει στην 1η φάση, αλλά προτείνεται να χρησιμοποιηθεί στην 4η φάση για να αποτελέσει την επανεκκίνηση του στοχασμού και της ενεργοποίησης των γνώσεων και εμπειριών που αποκτήθησαν στην παρούσα διδακτική ενότητα. Επαφίεται στην κρίση του εκπαιδευτικού σε ποιά φάση τελικά θα χρησιμοποιηθεί αυτό το φύλλο εργασίας.

4. Εναλλακτικά (ή και επικουρικά) μπορεί να δοθεί στους μαθητές το "φύλλο εργασίας 2"  ως εργασία για το σπίτι έτσι ώστε να σημειώσουν σε αυτό λανθασμένες ή και σωστές τοποθετήσεις απλών διακοπτών σε χώρους της κατοικίας τους.  Επίσης στο ίδιο φύλλο εργασίας ζητείται από τους μαθητές να επισημάνουν και να καταγράψουν  (με την βοήθεια των γονέων τους) τις μερικές ηλεκτρικές γραμμές του γενικού πίνακα της κατοικίας τους. Για την ορθή και πλήρη καταγραφή τους σημειώνονται αντιπροσωπευτικά παραδείγματα. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται συνεχής αναστοχασμός και ανατροφοδότηση των γνώσεων και εμπειριών που αποκτήθησαν "έξω και μετά" από τα όρια του σχολικού μαθήματος και της αίθουσας διδασκαλίας.  

5. Στο "φύλλο εργασίας 3" μπορούν να σημειωθούν περιπτώσεις διακοπτών με διαφορετική μορφή και λειτουργία. Προσοχή! Είναι σημαντικό να διευκρινισθεί στους μαθητές ότι δεν χρειάζεται να αναφέρουν τις ονομασίες και την ηλεκτρολογική λειτουργία των διακοπτών αλλά να περιγράψουν την εξωτερική τους μορφή (αν έχουν ένα ή δύο πλήκτρα) και τις δυνατότητες χειρισμού που αυτοί παρέχουν στον χρήστη.  Για παράδειγμα μπορεί να σημειωθεί η περίπτωση ενός απλού διακόπτη για την λειτουργία δύο λαμπτήρων, που ανάβουν και σβήνουν ταυτόχρονα ή ενός διακόπτη με δύο πλήκτρα που ελέγχει την ανεξάρτητη λειτουργία δύο ή περισσότερων λαμπτήρων ή δύο διακοπτών που ελέγχουν την λειτουργία ενός λαμπτήρα. Με αυτό τον τρόπο προετοιμάζεται και τροφοδοτείται το υπόβαθρο για την δημιουργία ενδιαφέροντος ως προς τα επόμενα διδακτικά σενάρια.

6. Το "φύλλο εργασίας 4" βασίζεται στο σκεπτικό και στην μεθοδολογία του διαδραστικού εργαλείου της 2ης φάσης με τίτλο  "Προμέτρηση των αγωγών που απαιτούνται για την συνδεσμολογία" και μπορεί να δοθεί ως εργασία για το σπίτι.


Αναστοχασμός και ανατροφοδότηση βασικών βημάτων του διδακτικού σεναρίου.


Δημιουργός Σεναρίου: Χαράλαμπος Παγιάτης (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Απλός ηλεκτρικός διακόπτης - εργαστηριακό μέρος» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
2761