Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Η Ρίψη ένα από τα αρχαία Ολυμπιακά αγωνίσματα
Η εκπαιδευτική παρέμβαση ξεκινά με την αφόρμηση στους αρχαίους ολυμπιακούς Αγώνες. Γίνεται προβολή σύντομης ταινίας( 8 λεπτά)¨Μια αρχαία Ολυμπιακή Διοργάνωση¨[1] με κινούμενα σχέδια βασισμένη στο παραμύθι ¨Η Δέσποινα και το περιστέρι¨(Τριβιζάς, 2001).Μετά από σύντομη συζήτηση ακολουθεί βιωματική προσέγγιση με τρέξιμο και ρίψη αντικειμένου στην αυλή και στεφάνωμα των μαθητών-τριων με στεφανάκια ελιάς.
Η ανάπτυξη της κινητικής δεξιότητας ρίψη γίνεται με την εφαρμογή προγράμματος τριών παρεμβάσεων, διάρκειας 45 λεπτών κάθε μία έχοντας αφιερώσει και δύο ώρες διδασκαλίας για αξιολόγηση της δεξιότητας ως αρχική μέτρηση και τελική μέτρηση αντίστοιχα προκειμένου να έχουμε και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Στο σημείο αυτό μπορούμε να πούμε ότι δεν είναι αναγκαστικό να υπάρξει η αρχική και η τελική μέτρηση με την αυστηρότητα που ορίζει το τεστ TGMD 2000, αλλά ο εκπαιδευτικός μπορεί να περάσει κατευθείαν στην 1η παρέμβαση κάνοντας απλά μια γενική αξιολόγηση για το επίπεδο της δεξιότητας με την απλή καθημερινή παιδαγωγική παρατήρηση.
Τα παιδιά παρακολουθούν την προβολή μια μικρής ταινίας κινουμένων σχεδίων(7:42 λεπτά) με θέμα τους Αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες και σε σχέση με το παραμύθι « Η Δέσποινα και το περιστέρι». Μπαίνουν στη διαδικασία λήψης πληροφοριών για τους αγώνες εκείνης της εποχής(Στάδιο, γυμνοί αθλητές, αγωνίσματα, κριτές, έπαθλο, αξίες, ιδανικά κά).
Στο τέλος της προβολής ακολουθεί σύντομη συζήτηση στην ολομέλεια του τμήματος τονίζοντας κάποιες διαφορές με τους σημερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες (χρόνος 15 λεπτά).
Στη συνέχεια βγαίνουμε στη αυλή για βιωματική προσέγγιση(χρόνος 30 λεπτά)
Προθέρμανση
Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες. Φεύγει ο πρώτος από κάθε γραμμή ακολουθώντας μια ποικιλία δρομικών ασκήσεων. Αραιωμένα στο χώρο εκτελούν διατάσεις στις βασικές μυϊκές ομάδες.
Αγώνας
Διεξάγεται σε σειρές των 5-6 ατόμων αγώνας δρόμου μικρής απόστασης (30 μ. ευθεία) σε μια διαδικασία μίμησης του αγώνα δρόμου,¨στάδιο¨ ή ¨στάδιος δρόμος¨. Οι προσπάθειες χειροκροτούνται έπειτα από παρότρυνση του εκπαιδευτικού, για όλους τους συμμετέχοντες.
Ακολουθεί ρίψη μικρής σπόγγινες μπάλας στον τοίχο από μικρή απόσταση 5-6 μ. μιμούμενοι τη Ρίψη Ακοντίου[1].
Κατά τη διάρκεια των παραπάνω αγωνισμάτων γίνονται σύντομες λεκτικές παρεμβάσεις συσχετίζοντας την βιωματική κινητική δραστηριότητα με τα αγωνίσματα που είδαμε πριν από λίγο στη ταινία «Μια Αρχαία Ολυμπιακή Διοργάνωση».
Αξιολόγηση
Στο τέλος όλα τα παιδιά θα πάρουν α) ένα μικρό κλαδί ελιάς(ή στεφάνι), τον Κότινο ως έπαθλο για τη συμμετοχή τους β) και ένα έντυπο αξιολόγησης με τα Ολυμπιακά Αθλήματα που θα το συμπληρώσουν με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού στο τέλος του μαθήματος ή στην αρχή του επομένου μαθήματος.
[1] Έχοντας πολεμική προέλευση, ο ακοντισμός συναντάται και στο πρόγραμμα των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων ως ένα από τα αγωνίσματα του πεντάθλου (ΟΕΟΑ, 2004).