Φάση Σεναρίου
Διαθεματική Ομάδα (Γυμνάσιο)
Βλέπουμε, ακούμε, αξιολογούμε
Β΄ ΦΑΣΗ (2η διδακτική ώρα)
Μόλις ολοκληρωθεί η δημιουργία των κόμικς, κάθε ομάδα αποθηκεύει το δικό της, κατά τρόπο ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτό και οι υπόλοιπες ομάδες, αξιοποιώντας τη σχετική δυνατότητα του ψηφιακού εργαλείου και ακολουθώντας την αντίστοιχη οδηγία του Φύλλου Εργασίας. Εν συνεχεία, κάθε ομάδα παρουσιάζει το δικό της κόμικ στην ολομέλεια της τάξης, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες παρακολουθούν από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή που έχουν μπροστά τους. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και πέντε λεπτά μετά το τέλος της οι μαθητές παροτρύνονται να συμπληρώνουν τον πρώτο πίνακα του Φύλλου Αξιολόγησης. Σε αυτό αναφέρονται: α) το όνομα της ομάδας που αξιολογεί, β) το όνομα της ομάδας που παρουσιάζει και γ) συγκεκριμένα κριτήρια βάσει των οποίων αξιολογούν οι μαθητές τη δημιουργία της ομάδας που παρουσιάζει. Αφού παρουσιαστεί το κόμικ της κάθε ομάδας, ακολουθεί σύντομος σχολιασμός για τις τυχόν διαφορές που υπάρχουν στις απεικονίσεις. Επιπλέον, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν τον δεύτερο πίνακα του Φύλλου Αξιολόγησης, με τον οποίον αποτιμούν την όλη μαθησιακή διαδικασία βάσει συγκεκριμένων δεικτών. Και τους δύο αυτούς πίνακες του Φύλλου Αξιολόγησης, το οποίο τους έχει διανεμηθεί ως φωτοαντίγραφο, τους αντιγράφουν στον επεξεργαστή κειμένου όσες φορές χρειάζεται.
Σκοπός αυτής της φάσης και της δομής του Φύλλου Αξιολόγησης είναι να παρωθήσει τους μαθητές να μην ακούνε απλώς παθητικά τις παρουσιάσεις των άλλων, αλλά
α) να συγκρατούν τα βασικά σημεία των παρουσιάσεων ·
β) να σκέφτονται για τις παρουσιάσεις που ακούνε και να εντοπίζουν τα θετικά και τα αρνητικά σημεία ·
γ) να αναστοχάζονται και να αξιολογούν τη διδακτική διαδικασία ως ενεργοί συμμέτοχοι σε αυτήν.
Μετά το πέρας των παρουσιάσεων, κάθε ομάδα μοιράζει στις υπόλοιπες τη σελίδα του Φύλλου Αξιολόγησης που την αφορά. Κατόπιν, οι ομάδες διαβάζουν τα σχόλια που τους έχουν κάνει οι υπόλοιπες ομάδες και λαμβάνουν ανατροφοδότηση για το τελικό προϊόν της ομαδικής εργασίας τους. Τέλος, ακολουθεί ψηφοφορία για την ανάδειξη του καλύτερου κόμικ με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών. Ο διδάσκων, μάλιστα, προσπαθεί να προσδώσει στη διαδικασία αυτή τον χαρακτήρα ενός διαγωνισμού, μέσα από τον οποίο θα αναδειχθεί η πιο ενδιαφέρουσα δημιουργία.