Φάση Σεναρίου

Διαθεματική Ομάδα (Δημοτικό)

Όταν οι ήχοι συναντούν τα χρώματα

3 ώρες

ΑΦΟΡΜΗΣΗ

10λεπτά

Οι μαθητές παρακολουθούν ένα σύντομο διαδραστικό video, το οποίο παρουσιάζει πίνακες ζωγραφικής από διάφορες εποχές και τεχνοτροπίες με θέμα μουσικούς ή μουσικά όργανα. Εντοπίζουν μέσα από μια ερώτηση πολλαπλής επιλογής το κοινό στοιχείο όλων των παρουσιαζόμενων πινάκων. Συζητούν για τα στοιχεία που συνενώνουν τις τέχνες της Μουσικής και της Ζωγραφικής και για εκείνα που τις διαφοροποιούν. Στη συνέχεια παρατηρούν το πορτρέτο που δημιούργησε ο ζωγράφος Paul Gaugin, στο οποίο απεικονίζεται ο φίλος του τσελίστας Σέκλουντ. Αξιοποιώντας τις διαδραστικές εφαρμογές της πλατφόρμας, ανακαλύπτουν ότι ο ζωγράφος στο συγκεκριμένο πορτρέτο απεικόνισε τον φίλο του μουσικό, αποδίδοντάς του τα δικά του χαρακτηριστικά προσώπου. Με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προκαλείται συζήτηση για το τι μπορεί να οδήγησε τον ζωγράφο σε αυτή την επιλογή. Τέλος, οι μαθητές συμπληρώνουν απλές και σύντομες εργασίες αντιστοίχισης και πολλαπλής επιλογής.       


Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Παρατηρήστε το παρακάτω πορτρέτο και ανακαλύψτε τα μυστικά του κάνοντας κλικ επάνω στις κόκκινες κουκίδες.

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΕΙΣ

Συμπληρώστε τις φράσεις, επιλέγοντας από τη δεξιά στήλη τη λέξη που ταιριάζει.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ


ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ


ΑΝΑΚΛΥΠΤΩ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ

Παρακολουθήστε το παρακάτω video. Τι κοινό έχουν όλοι οι πίνακες ζωγραφικής που παρουσιάζονται;

Δημιουργός Σεναρίου: ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Όταν οι ήχοι συναντούν τα χρώματα» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3114