Φάση Σεναρίου

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο)

Το Ημερολόγιο του Κένταυρου Χείρωνα στην εποχή μας

3 ώρες

Τοποθέτηση του προβλήματος και πρόταση λύσεων

90λεπτά
Φύλλα Εργασίας
syllogi_stoiheion_f_ergasias_3.pdf

Θέτοντας τους μαθητές στη θέση του Χείρωνα το πρόβλημα της αναγνώρισης των εποχών και μηνών του έτους μετασχηματίζεται σε πρόβλημα αναγνώρισης των θέσεων ανατολής ή δύσης του ηλιακού δίσκου. Για τον Χείρωνα που ζούσε στο Πήλιο η απομμημόνευση των θέσεων ανατολής στον ορίζοντα θα ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία γιατί ο ανατολικός ορίζοντας ειδωμένος από το βουνό είναι μια μονότονη γραμμή που χωρίζει το Αιγαίο από τον ουρανό. Αντίθετα στα δυτικά ο Χείρωνας έβλεπε ότι βλέπουν και σήμερα οι μαθητές, δηλαδή μια λοφογραμμή με βυθίσματα και εξογκώματα που καθιστούν την απομνημόνευση των θέσεων δύσης του ηλιακού δίσκου εύκολη.

Για να κατασκευάσουμε ένα ημερολόγιο βασισμένο στις ίδιες αρχές σήμερα δεν έχουμε παρά να φωτογραφίσουμε τις θέσεις δύσης του ηλιακού δίσκου και να συνθέσουμε το αποτέλεσμα σε ετήσια ή εξαμηνιαία βάση.


Δημιουργός Σεναρίου: Σεραφείμ Σπανός (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Το Ημερολόγιο του Κένταυρου Χείρωνα στην εποχή μας» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3260