Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο)
Τοποθέτηση του προβλήματος και πρόταση λύσεων
Θέτοντας τους μαθητές στη θέση του Χείρωνα το πρόβλημα της αναγνώρισης των εποχών και μηνών του έτους μετασχηματίζεται σε πρόβλημα αναγνώρισης των θέσεων ανατολής ή δύσης του ηλιακού δίσκου. Για τον Χείρωνα που ζούσε στο Πήλιο η απομμημόνευση των θέσεων ανατολής στον ορίζοντα θα ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία γιατί ο ανατολικός ορίζοντας ειδωμένος από το βουνό είναι μια μονότονη γραμμή που χωρίζει το Αιγαίο από τον ουρανό. Αντίθετα στα δυτικά ο Χείρωνας έβλεπε ότι βλέπουν και σήμερα οι μαθητές, δηλαδή μια λοφογραμμή με βυθίσματα και εξογκώματα που καθιστούν την απομνημόνευση των θέσεων δύσης του ηλιακού δίσκου εύκολη.
Για να κατασκευάσουμε ένα ημερολόγιο βασισμένο στις ίδιες αρχές σήμερα δεν έχουμε παρά να φωτογραφίσουμε τις θέσεις δύσης του ηλιακού δίσκου και να συνθέσουμε το αποτέλεσμα σε ετήσια ή εξαμηνιαία βάση.