Το Ημερολόγιο του Κένταυρου Χείρωνα στην εποχή μας
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο)
Το ημερολόγιο του Κένταυρου Χείρωνα είναι μια περιβαλλοντική εκπαιδευτική δραστηριότητα η οποία ενσωματώνει αρχές διεπιστημονικής προσέγγισης σε ένα θέμα που εντάσσεται στο βασικό αστρονομικό αλφαβητισμό και εκτυλίσσεται στο πλαίσιο προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Με αφορμή ιστορικές πηγές που θέλουν τον μυθικό Κένταυρο να διδάσκει μια πλειάδα ηρώων όπως π.χ. ο Ιάσωνας, για τους τρόπους προσανατολισμού και πλοήγησης με βάση τα αστέρια, αναπτύσσεται μια εκπαιδευτική προσέγγιση κατάλληλη για σχολεία του νομού Μαγνησίας και όχι μόνο. Ο Χείρωνας εκτός από προσανατολισμό δίδασκε και Ιατρική με βάση τα βότανα του Πηλίου τα οποία συνέλλεγε την κατάλληλη εποχή. Το πώς προσδιόριζε την κατάλληλη εποχή καλούνται οι μαθητές να ανακαλύψουν δημιουργώντας ένα φωτογραφικό ημερολόγιο με τις θέσεις δύσης του ήλιου σε διάφορες εποχές. Στη συνέχεια αφού κατασκευάσουν το ημερολόγιο, επαληθεύουν τη χρήση του προσδιορίζοντας ημερομηνίες με βάση τη θέση της δύσης στο δυτικό ορίζοντα.Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας που ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους οι μαθητές έρχονται σε επαφή εκτός από την αστρονομία και με τα γνωστικά αντικείμενα της ιστορίας, μυθολογίας και γεωγραφίας. Επίσης αναπτύσσουν πρακτικές δεξιότητες που σχετίζονται με την παρατήρηση, φωτογράφηση και ψηφιακή επεξεργασία εικόνας.
Το ημερολόγιο του Κένταυρου Χείρωνα είναι μια περιβαλλοντική εκπαιδευτική δραστηριότητα η οποία ενσωματώνει αρχές διεπιστημονικής προσέγγισης σε ένα θέμα που εντάσσεται στο βασικό αστρονομικό αλφαβητισμό και εκτυλίσσεται στο πλαίσιο προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Με αφορμή ιστορικές πηγές που θέλουν τον μυθικό Κένταυρο να διδάσκει μια πλειάδα ηρώων όπως π.χ. ο Ιάσωνας, για τους τρόπους προσανατολισμού και πλοήγησης με βάση τα αστέρια, αναπτύσσεται μια εκπαιδευτική προσέγγιση κατάλληλη για σχολεία του νομού Μαγνησίας και όχι μόνο. Ο Χείρωνας εκτός από προσανατολισμό δίδασκε και Ιατρική με βάση τα βότανα του Πηλίου τα οποία συνέλλεγε την κατάλληλη εποχή. Το πώς προσδιόριζε την κατάλληλη εποχή καλούνται οι μαθητές να ανακαλύψουν δημιουργώντας ένα φωτογραφικό ημερολόγιο με τις θέσεις δύσης του ήλιου σε διάφορες εποχές. Στη συνέχεια αφού κατασκευάσουν το ημερολόγιο, επαληθεύουν τη χρήση του προσδιορίζοντας ημερομηνίες με βάση τη θέση της δύσης στο δυτικό ορίζοντα.Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας που ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους οι μαθητές έρχονται σε επαφή εκτός από την αστρονομία και με τα γνωστικά αντικείμενα της ιστορίας, μυθολογίας και γεωγραφίας. Επίσης αναπτύσσουν πρακτικές δεξιότητες που σχετίζονται με την παρατήρηση, φωτογράφηση και ψηφιακή επεξεργασία εικόνας.