Φάση Σεναρίου

Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός (Δημοτικό)

ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΙΤΕΜΈΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΜΑΣ

3 ώρες

Δραστηριότητες για τις 9 Nοημοσύνες του Gardner

50λεπτά
Φύλλα Εργασίας
ergasia_gia_to_mathima_tis_pliroforikis.docx

1) δραστηριότητα για το μάθημα της πληροφορικής:

α) Στην ώρα της πληροφορικής οι μαθητές/τριες θα χωριστούν σε τέσσερις ομάδες.  Θα τους δοθεί  η ηλεκτρονική  διεύθυνση στο Zunal http://zunal.com/process.php?w=268726 για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τις Καρυάτιδες και το Ερέχθειο. Στο ΄τελος κάθε ομάδα θα γράψει τις πληροφορίες σε word.

β) Με τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει θα γράψουν με δικά τους λόγια το "Βιογραφικό" των Καρυατίδων  και θα το παρουσιάσουν την ημέρα της εκδήλωσης.

 2) δραστηριότητα για το μάθημα των εικαστικών:

Θα σχεδιάσουν σε χαρτί του μέτρου το Ερέχθειο. Με τη μεταξύ τους συνεργασία αναλαμβάνουν τι μπορεί και θέλει να ζωγραφίσει ο καθένας π.χ. ένα κίονα, μία Καρυάτιδα ή να κατασκευάσουν ένα κολάζ.

 Για τη παρουσία της θεάς Αθηνάς στη χορογραφία θα κατασκευαστεί από τους  μαθητές/τριες μία  περικεφαλαία, ασπίδα και δόρυ.

3) δραστηριότητα στο μάθημα της γωγραφίας

 Για τη δράση μπορεί να αξιοποιηθεί και η Μουσειοσυσκευή "ΠΑΜΕ ΑΚΡΟΠΟΛΗ" για να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες το τη γεωγραφική του θέση  Ερέχθειου πάνω στην Ακρόπολη. Θα Καλλιιεργηθεί η χωροταξική νοημοσύνη.

4) δραστηριότητα στο μάθημα της γλώσσας.

Αφού διαβάσουν το ποίημα του  Ιωάννη Πολέμη θα ζητηθεί από τους μαθητές/τριες να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα για τις πανέμορφες κοπέλες τις Καρυάτιδες ύστερα από την  κλοπή της αδερφής τους από το λόρδο Έλγιν. «Πώς θα ένιωθα εάν ήμουν εγώ η απαχθείσα αδερφή»; "Θα μου άρεσε να είχα άλλες πέντε αδερφές και γιατί"; Έτσι θα καλλιεργηθεί η ενδοπροσωπική νοημοσύνη.

5)δραστηριότητα για το μάθημα των μαθηματικών

Και οι Καρυάτιδες πιστές στο «Χρυσό Κανόνα». Οι μαθητές/τριες  θα γνωρίσουν  τι είναι χρυσή τομή και τι χρυσή αναλογία  θα κατανοήσουν ότι  η διαίρεση όλου του τμήματος ΑΒ με το μεγαλύτερο τμήμα ΓΑ δίνει το ίδιο πηλίκο με τη διαίρεση του μεγάλου τμήματος ΓA με το μικρό τμήμα ΓB. Τα παιδιά βάση του χρυσού κανόνα θα ζωγραφίσουν  την Καρυάτιδα από το Βρετανικό Μουσείο.Θα αναζητήσουν στο ίντερνετ και άλλα μνημεία  παγκόσμιας κληρονομιάς τα οποία είναι φτιαγμένα με τον Χρυσό Κανόνα και θα  αντιληφθούν  με ποιο τρόπο και σε ποιο βαθμό επέδρασε η μαθηματική σκέψη σε διάφορες μορφές τέχνης (Γλυπτική, Αρχιτεκτονική, Ζωγραφική Μουσική) και ποια ήταν  τα αποτελέσματά της.

6) δραστηριότητα για το μάθημα της μουσικής

   Οι μαθητές/τριες (5 Καρυάτιδες +1 στο Βρετανικό Μουσείο )  θα διδαχθούν   ρυθμικές αξίες και νότες,  και θα γνωρίσουν  το ρυθμό των ¾ στο μουσικό κομμάτι «ΑΠΟΥΣΙΕΣ» του μεγάλου συνθέτη Σπανουδάκη, με την μουσική του οποίου θα αποδώσουν τον χορό των Πέπλων που κρατούσαν οι Καρυατίδες και εναπόθεταν στο ξόανο της θεάς Αθηνάς στα Μεγάλα Παναθήναια.  Θα   Αναζήτησουν και άλλες μουσικές βαλς στο  youtube όπως το βαλς του Καζαντζή, «τα Κύματα του Δουνάβεως».  Θα καλλιεργηθεί η μουσική νοημοσύνη.

7)δραστηριότητα για το μάθημα της φυσικής αγωγής

α) Οι μαθήτριες κινούνται ελεύθερα  στο χώρο σε ρυθμό 3/4.

β) Ακούγοντας τη μουσική "Απουσίες" του Σπανουδάκη και κρατώντας στα χέρια ένα πέπλο (μακρόστενο αραχνοΰφαντο  ύφασμα) οι μαθήτριες σχεδιάζουν μόνες ένα χορευτικό μοτίβο.

γ) Ζητάμε από κάθε μία μαθήτρια να δείξει το χορευτικό μοτίβο στις υπόλοιπες και στο τέλος  συνθέτουν μία  χορογραφία την οποία και θα παρουσιάσουν στην εκδήλωση.  Θα καλλιεργηθεί η κιναισθητική,  χωροταξική νοημοσύνη. Επίσης θα καλλιεργηθεί και η ενδοπροσωπική νοημοσύνη αφού  θα αναγκαστούν να  παρακινηθούν αλλά και να παρακινήσουν την ομάδα για να  παραχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα  μπουν «στα σανδάλια» και των άλλων Καρυατίδων, θα καθοδηγήσουν τη συμπεριφορά τους αλλά και να καθοδηγηθούν από τα συναισθήματα των συμμαθητριών τους.

8) δραστηριότητα στο μάθημα της ευέλικτης ζώνης

Οι μαθητές του Δημ. Σχ. Ασβεστόπετρας ζουν στο φυσικό περιβάλλον του χωριού, το  σχολείο είναι χτισμένο  στους πρόποδες του βουνού και έχουν άμεση επαφή με τη φύση. Θα  κληθούν να ακούσουν τους ήχους, να νιώσουν τις μυρωδιές, να παίξουν και να χορέψουν  ελεύθερα στη φύση, όπως θα χόρευαν οι Καρυάτιδες στο Ερέχθειο δίπλα στην ελιά της Αθηνάς. Θα νθαρρυνθούν να ψάξουν και να βρουν πληροφορίες στο ίντερνετ για την διάβρωση των μαρμάρων που άφησε η  ατμοσφαιρική ρύπανση και να γνωρίσουν ότι η λευκή πεντελική επιδερμίδα καθαρίζεται πόντο- πόντο από τα στρώματα της αιθάλης με την περιποίηση ειδικών μηχανημάτων  και τη μέθοδο λέιζερ.   Θα αναζητήσουν  τη χρυσή αναλογία εκφρασμένη στη διάταξη των κλαδιών, ανάμεσα στους μίσχους των φυτών και τις φλέβες των φύλλων ,  να βρουν κοχλίες έλατα και πεταλούδες για να παρατηρήσουν τη Χρυσή τομή ή αλλιώς το χρυσό «Φ». Θα καλλιεργηθεί η νατουραλιστική νοημοσύνη.

 


ΑΠΟΥΣΙΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΡΕΧΘΕΙΟΥ


ΚΟΛΑΖ ΜΕ ΤΟ ΕΡΕΧΘΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ


ΝΤΥΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ

Η κάθε μαθήτρια βοηθάει την άλλη στην ένδυση και την κόμμωση όπως οι θεραπαινίδες.

Δημιουργός Σεναρίου: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΓΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΙΤΕΜΈΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΜΑΣ» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3482