Στους πάγκους εργασίας έχουν τοποθετηθεί άδειες συσκευασίες αλκοολούχων ποτών και αλκοολόμετρα. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να έχει ετοιμάσει μια διάταξη απόσταξης για πείραμα επίδειξης, ή να χρησιμοποιήσει σχετικό video.
Οι μαθητές αναζητούν τις ομοιότητες και τις διαφορές των αλκοολούχων ποτών. Συζητούν τον τόπο παρασκευής τους και τα κατηγοριοποιούν.
Ο διδάσκων εξηγεί με πείραμα επίδειξης πώς χρησιμοποιείται το αλκοολόμετρο, το οποίο θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές τη 2η διδακτική ώρα της ενότητας.
Βρίσκουν σε κάθε συσκευασία την περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Ο "Μαθητής" κάθε ομάδας αναλαμβάνει να εξηγήσει τι σημαίνει η έκφραση αυτή.
Τα τελευταία 5 λεπτά της φάσης αυτής - και της 1ης διδακτικής ώρας - οι μαθητές συμπληρώνουν φύλλο αξιολόγησης, το οποίο επισυνάπτεται εδώ ως "Φύλλο Εργασίας 2"
Αλκοολόμετρο - παρουσίαση του οργάνου
Διευκρίνιση
Περιλαμβάνει και ένα σύντομο διαδραστικό κουίζ.
Δείτε και το video για τη χρήση του αλκοολομέτρου.
Μέτρηση των αλκοολικών βαθμών με το αλκοολόμετρο
Διευκρίνιση
Το πείραμα αυτό θα πραγματοποιηθεί και μετωπικά κατά τη διδασκαλία της ενότητας.
Στο video συμπεριλαμβάνεται η παρουσίαση της μέτρησης των αλκοολικών βαθμών κόκκινου κρασιού καθώς και η διαδικασία της απόσταξης.
Ερώτηση 1 - Ταξινόμηση Αλκοολούχων ποτών
Διευκρίνιση
Τα αλκοολούχα ποτά δεν παρασκευάζονται μόνο με ζύμωση. Παρασκευάζονται και με απόσταξη και με απ' ευθείας ανάμιξη των συστατικών τους.
Ερώτηση 2 - Εκφράσεις περιεκτικότητας στις ετικέτες των οινοπνευματωδών ποτών.
Μέτρηση των αλκοολικών βαθμών με το αλκοολόμετρο
Διευκρίνιση
Μέτρηση των αλκοολικών βαθμών με αλκοολόμετρο και διαδικασία απόσταξης.
Δημιουργός Σεναρίου: Ελένη Παλούμπα (Εκπαιδευτικός)
Το σενάριο «Η Αιθανόλη» έχει χαρακτηριστεί ως
Βέλτιστο
(βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε
από δύο αξιολογητές βάσει
κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3487