Η Βιομηχανία ως σύστημα παραγωγής
Τεχνολογία (Γυμνάσιο)
Το περιεχόμενο του σεναρίου αναφέρεται στις θεωρητικές γνώσεις σχετικά με μια τυπική παραγωγική μονάδα, τη παραγωγική διαδικασία που ακολουθεί, τους συντελεστές παραγωγής και την δομή της γραμμής παραγωγής της. Ανεξάρτητα απο τη διδακτική τεχνική του διδάσκοντος τα παραπάνω θέματα είναι προαπαιτούμενα μελέτης πριν την εμπλοκή των μαθητών/τριων σε κατασκευαστικές διαδικασίας παραγωγής κάποιου τεχνολογικού προιόντος σε μεγάλη (ή και μικρή) κλίμακα, όπως προβλέπεται απο το αναλυτικό πρόγραμμα της β' Γυμνασίου. .
Η διάρκεια του υπερβαίνει τις 3 διδακτικές ώρες, μπορεί όμως να γίνει προσαρμογή και σε λιγότερες ώρες, ανάλογα με τα μέσα, τον διαθέσιμο χρόνο, αλλά και στόχους που βάζει ο διδάσκων. Κατα τη διάρκεια του εφαρμόζονται ποικίλες διδακτικές τεχνικές όπως είναι η εισήγηση, οι ερωτήσεις, η συζήτηση, η μελέτη περίπτωσης, ο καταιγισμός ιδεών, η βιβλιογραφική έρευνα, η επίλυση προβλήματος και το debate. Ακόμη μέσω των αναλογιών μπορεί να γίνει σύνδεση με έννοιες που εξετάζονται απο άλλες ειδικότητες όπως είναι η απόδοση μηχανών κ.λπ.
Να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τον τρόπο λειτουργίας ενός συστήματος παραγωγής ή μιας βιομηχανικής μονάδας, τους συντελεστές και τους παράγοντες που επηρεάζουν την λειτουργίας της, αλλά και να αναγνωρίσουν τις ομοιότητες λειτουργίας της με αντικείμενα και συσκευές που συναντώνται στην καθημερινότητα και μελετώνται από άλλες ειδικότητες.
Ακόμη, να συνηδειτοποιήσουν την σημαντικότητα της συνεργασίας όλων των συντελεστών μεταξύ τους για την αποτελεσματική λειτουργία της γραμμής παραγωγής ώστε αργότερα και σε άλλο σενάριο να εμπλακούν ομαδοσυνεργατικά σε μια κατασκευαστική διαδικασία παραγωγής ενός τεχνολογικού αντικειμένου, αναπτύσσοντας με τον τρόπο αυτό κατάλληλες κατασκευαστικές δεξιότητες, δεξιότητες που μάλλον υποτιμώνται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της πλειοψηφίας των υπολοίπων μαθημάτων της γενικής εκπαίδευσης.