Φάση Σεναρίου
Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Ελληνικός, Βυζαντινός και Δυτικός ανθρωπισμός
45λεπτά
Διευκρινίζουμε στους μαθητές ότι θα εστιάσουμε στην κατανόηση της πολιτιστικής διαφοράς μεταξύ "Βυζαντινού" και Δυτικού ανθρωπισμού που εμφανίζεται πρώτα ως γλωσσική διαφοροποίηση και ύστερα ως τρόπος σκέψης, ζωής αλλά και καλλιτεχνικής δημιουργίας.Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητη προϋπόθεση η γνώση του ιστορικού υπόβαθρου της αντίστοιχης περιόδου. Κατ΄αρχήν διαπιστώνουμε την αδιάλειπτη σχέση και πνευματική συνάφεια του Βυζαντίου με την βαθειά ελληνική αρχαιότητα, όπως κυρίως αυτή εκφράζεται από τον Όμηρο. Στη συνέχεια κατανοούμε γιατί οι Δυτικοί οδηγήθηκαν στις συγκεκριμένες επιλογές- μοντέλα ζωής ώστε να στηρίξουν ιδεολογικά την πολιτική τους.
Αναγέννηση
Χάρτης ιταλικών κρατιδίων 15ος αι.
Μακεδονική Αναγέννηση
Δυτική Αναγέννηση-Μακεδονική Αναγέννηση
Παλαιολόγεια Αναγέννηση (1204-1453) και η φιλοσοφία της ύστερης περιόδου
Ντα Βίντσι ( παράδειγμα πολυμαθούς )
Ο τέλειος - καθολικός άνθρωπος (homo universalis)
Μορφωμένοι και δούλοι ...
Βυζαντινός ανθρωπισμός - θεανθρωπισμός
Δύση και Βυζάντιο
Όμηρος - σοφιστές
Ερωτήσεις κρίσης και κατανόησης
Δημιουργός Σεναρίου: ΜΑΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
(τι
είναι;)
Το σενάριο «Αναγεννησιακός ανθρωπισμός - εξανθρωπισμός του ανθρώπου» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές
(βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που
πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.