Φάση Σεναρίου

Μελέτη Περιβάλλοντος (Δημοτικό)

Πάμε μια βόλτα στη γειτονιά

3 ώρες

Επίσκεψη στη συνοικία μας για μελέτη πεδίου

90λεπτά

Επίσκεψη στη συνοικία και συμπλήρωση των φύλλων εργασίας

Όλες οι ομάδες  ξεκινούν για την επίσκεψη στη συνοικία. Κάθε μαθητής/τρια έχει καπέλο, μπουκάλι με νερό και κάθε ομάδα είναι εφοδιασμένη με ένα χάρτη της συνοικίας, στον οποίο έχουν σημειώσει εκ των προτέρων τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Επίσης οι ομάδες έχουν φωτογραφικές μηχανές, κασετόφωνα, τα φύλλα εργασίας, χαρτιά και μολύβια. Οι ομάδες είναι εφοδιασμενες επίσης με το σκαρίφημα της περιοχής, στο οποίο οι μαθητές με ένα σκίτσο θα επισημάνουν σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος. Όλοι οι μαθητές είναι έτοιμοι να  παρατηρήσουν, να ανακαλύψουν και να καταγράψουν ζητήματα που αφορούν στη συνοικία τους.

Οι μαθητές, χωρισμένοι στις ομάδες ξεκινούν από το σχολείο και ακολουθούν τη διαδρομή που μαζί με τον εκπαιδευτικό έχουν εντοπίσει στο χάρτη, από το Google Earth.  Kάθε ομάδα ασχολείται με το θέμα που έχει επιλέξει, αλλά σημειώνουν και ό,τι άλλο τραβά την προσοχή τους. Φωτογραφίζουν και καταγράφουν ο,τιδήποτε συναντούν σχετικό με το θέμα που μελετούν, θετικό ή αρνητικό. Σταματούν στα σημεία σταθμούς που έχουν εκ των προτέρων επιλέξει και ηχογραφούν ήχους.  Παίρνουν συνεντεύξεις από κατοίκους και επαγγελματίες. Σκοπός τους είναι να μάθουν τη γνώμη τους για τα προβλήματα της συνοικίας και για τις καθημερινές τους συνήθειες που σχετίζονται με τη ζωή στη συνοικία. Σημειώνουν στο χάρτη σημεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σχεδιάζουν σκίτσα στο σκαρίφημα της συνοικίας. Εντοπίζουν τα είδη των καταστημάτων καιτις υπηρεσίες. Καταγραφουν φυτα και ζώα που συναντούν.

Όλα αυτά θα τα επεξεργαστούν με τον εκπαιδευτικό όταν επιστρέψουν στο σχολείο και θα καταλήξουν στα ανάλογα συμπεράσματα σχετικά με την καθημερινή ζωή στη συνοικία.

 

 

 


Δημιουργός Σεναρίου: Χριστίνα Νομικού (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Πάμε μια βόλτα στη γειτονιά» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
4113