Φάση Σεναρίου
Πληροφορική (Γενικό Λύκειο)
Αξιολόγηση των παρουσιάσεων των ομάδων
Αποσκοπώντας στη μέτρηση της κατανόησης εννοιών που σχετίζονται με τα πολυμέσα αλλά και της καλλιέργειας δεξιοτήτων υλοποίησης ετερο-αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός έχει δημιουργήσει πίνακες κριτηρίων αξιολόγησης (Rubrics), για την αξιολόγηση των εργασιών των συμμαθητών τους στα πλαίσια της 5ης δραστηριότητας. Η υιοθέτηση του ρόλου του αξιολογητή εκ μέρους των μαθητών (ετερο-αξιολόγηση), εγείρει την αναστοχαστική σκέψη που αποσκοπεί στην καλλιέργεια της αυτογνωσίας και στη συνειδητοποίηση και την τελειοποίηση των δεξιοτήτων που χρησιμοποιήθηκαν. Η σπουδαιότητα τόσο της αυτό-αξιολόγησης όσο και της ετερο-αξιολόγησης έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι συμβάλλει στην ανάπτυξη του µεταγνωστικού, αλλά και στην ανάπτυξη των εσωτερικών κινήτρων των μαθητών.
Ως προς την αξιολόγηση τόσο του συνόλου της διδασκαλίας όσο και των τίτλων λογισμικού που αξιοποιήθηκαν, οι μαθητές/τριες καλούνται να απαντήσουν ατομικά, τα τελευταία λεπτά του μαθήματος, σε ερωτηματολόγιο που συντάχθηκε και θα διαμοιραστεί από τον εκπαιδευτικό για το σκοπό αυτό. Επίσης, η δραστηριότητα αυτή συμβάλλει αθροιστικά εντός του γενικού πλαισίου της τελικής αξιολόγησης και στοχεύει στην αποτίμηση εκ μέρους του εκπαιδευτικού της συμμετοχής των μαθητών στο πλαίσιο των ομαδικών δραστηριοτήτων. Οι απαντήσεις των μαθητών θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στους ατομικούς τους φακέλους αξιολόγησης (portfolio).
Με το πέρας των δραστηριοτήτων, ο εκπαιδευτικός στα πλαίσια του αναστοχασμού, εξετάζει αν υλοποιήθηκε το σενάριο χωρίς παρεκκλίσεις ή λάθη, αν ήταν προσαρμοσμένο στην νοητική ικανότητα και ηλικία των μαθητών και αν εντοπίστηκαν τυχόν δυσκολίες στους μαθητές κατά την υλοποίηση του σεναρίου.
Με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων και την αποχώρηση των μαθητών, ο εκπαιδευτικός φροντίζει να πάρει αντίγραφα (back up) του ψηφιακού υλικού που παρήγαγαν οι ομάδες και των συμπληρωμένων ερωτηματολογίων, ομαδικών και ατομικών.
Προτάσεις επέκτασης των δραστηριοτήτων
- Κάθε ομάδα δύναται να παρουσιάσει στην ολομέλεια, τον ψηφιακό οδηγό που δημιούργησε και στη συνέχεια να γίνει ψηφοφορία για τη πρόκριση των δύο πρώτων σε ψήφους βίντεο. Ο εκπαιδευτικός αναρτά τα δύο βίντεο στο http://vod-new.sch.gr (σύνδεση με τα στοιχεία του εκπαιδευτικού), παρουσιάζοντας τη διαδικασία ανάρτησης και ζητά από τους μαθητές (όσοι από αυτούς έχουν ενεργό λογαριασμό στο ΠΣΔ) να επισκεφτούν τα βίντεο και να ψηφίσουν ηλεκτρονικά.
- Ο εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει (αν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος) να γίνει η διαμόρφωση της ρουμπρίκας αξιολόγησης της 5ης δραστηριότητας: «Αξιολογήστε τη βίντεο παρουσίαση των συμμαθητών σας», με κριτήρια επιλεγμένα από τους ίδιους τους μαθητές και διατυπωμένα κατάλληλα από τον εκπαιδευτικό και στη συνέχεια το ερωτηματολόγιο να μετατραπεί σε online μορφή, με χρήση των φορμών του Google Drive (http://www.google.com/forms/about/)