Φάση Σεναρίου

Μουσική (Άλλο)

Αναγνώριση και διάκριση μουσικών αποσπασμάτων

3 ώρες

ΜΕΛΩΔΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ και ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ

30λεπτά

Για τα αντικείμενα αυτά έχουν σχεδιαστεί διαδραστικές ασκήσεις πολλαπλης επιλογής. Ο μαθητής επιλέγει μία από τις διαθέσιμες πέντε πιθανές απαντήσεις. Η κάθε μουσική εκφώνηση ακούγεται τρεις φορές πριν ο μαθητής κληθεί να απαντήσει.

Για την μελέτη του μαθήματος ο μαθητής  χρειάζεται συνεργάτη που αναλαμβάνει τον ρόλο του εκφωνητή. Ο εκφωνητής  εκτελεί τα ερωτήματα  στο πιάνο. Το σενάριο επιπλέον, επιλύει το πρόβλημα της ατομικής μελέτης του μαθητή αντικαθιστώντας τον εκφωνητή.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Ως μελωδικό διάστημα ορίζεται, όπως είναι γνωστό, η ακουστική απόσταση ανάμεσα σε δύο φθόγγους.

Θα μπορούσαμε να κατατάξουμε τα διαστήματα σε 13 ακούσματα, όταν δεν υπερβαίνουν το διάστημα μιας οκτάβας:

  • Ταυτοφωνία 
  • Δευτέρα μικρή 
  • Δευτέρα μεγάλη
  • Τρίτη μικρή
  • Τρίτη μεγάλη
  • Τέταρτη καθαρή
  • Τέταρτη αυξημένη (ή Πέμπτη ελαττωμένη)
  • Πέμπτη καθαρή
  • Έκτη μικρή
  • Έκτη μεγάλη
  • Έβδομη μικρή
  • Έβδομη μεγάλη
  • Όγδοη

 


Α1 ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ


Α2 ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ


Ερώτηση Α1:


Ερώτηση Α3:


Α3 ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ


Α4 ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ


Ερώτηση Α2:


Ερώτηση Α4:


Επιλέξτε τη σωστή απάντηση


Προχωρήστε στην επόμενη φάση

(4 ερωτήσεις)


ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΥΓΧΟΡΔΙΩΝ


ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΛΩΔΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ


Γνωστά θέματα που αντιστοιχούν σε γνωστά διαστήματα!


Δημιουργός Σεναρίου: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΤΗΡΤΖΟΓΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΕΡΠΕ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΜΑΡΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΕΙΡΗΝΗ(ΡΕΝΑΤΑ) (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Αναγνώριση και διάκριση μουσικών αποσπασμάτων» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
37