Φάση Σεναρίου

Μαθηματικά (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Εισαγωγή στην έννοια της συνάρτησης

3 ώρες

Συσχέτιση μεταβλητών

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_fasi_1.docx

Στους μαθητές αρχικά δίνεται για επίλυση το πρόβλημα εύρεσης του μέγιστου εμβαδού ορθογωνίων σταθερών περιμέτρων αλλά μεταβλητών διαστάσεων.

Αφού οι μαθητές σχεδιάσουν στο φύλλο εργασίας τους ορθογώνια που να ικανοποιούν τις συνθήκες του προβλήματος, θα καταλήξουν:

1) σε σχέσεις που δίνουν α) την μια πλευρά συναρτήσει της άλλης  και β) το εμβαδό του ορθογωνίου συναρτήσει της μιας  πλευράς

2) στην έννοια της συνάρτησης ως συσχέτιση δυο μεταβλητών

Η κατασκευή του πίνακα τιμών για τις αντίστοιχες συναρτήσεις θα τους οδηγήσει σε μια πρώτη εκτίμηση του μέγιστου εμβαδού.

 


Σχεδίαση και υπολογισμός εμβαδού ορθογωνίου περιμέτρου 20


Ορισμός της έννοιας της Συνάρτησης


Συμπλήρωση πίνακα τιμών της σχέσης που συνδέει το πλάτος ψ με το μήκος χ του ορθογωνίου περιμέτρου 20


Η συσχέτιση του μήκους και του πλάτους ορθογωνίου περιμέτρου 20


Συσχέτιση του εμβαδού και του μήκους του ορθογωνίου περιμέτρου 20


Συμπλήρωση πίνακα τιμών για τη συνάρτηση του εμβαδού


Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΝΤΖΟΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΚΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Εισαγωγή στην έννοια της συνάρτησης » έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
60