Φάση Σεναρίου

Μαθηματικά (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Εισαγωγή στην έννοια της συνάρτησης

3 ώρες

Κατασκευή και ερμηνεία γραφικής παράστασης

60λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_fasi_2.docx

Ζητείται από τους μαθητές να παραστήσουν σε ένα σύστημα συντεταγμένων τα σημεία (χ, Ε) του πίνακα τιμών που κατασκεύασαν στην προηγούμενη φάση και αναφέρεται στο ορθογώνιο περιμέτρου 20. Η ένωση αυτών των σημείων τους δίνει μια πολυγωνική γραμμή. Η δυσκολία να παραστήσουν ένα μεγάλο πληθος σημείων και σαν συνέπεια αυτού να αντιληφτούν ότι η καμπύλη αποτελείται από ένα σύνολο άπειρων σημείων, διευκολύνεται με τη χρήση του δυναμικού λογισμικού που έχουν στη διαθεσή τους. Στο συγκεκριμένο περιβάλλον, οι μαθητές μπορούν επίσης να συνδέσουν δυναμικά τις διαφορετικές αναπαραστάσεις της ίδιας έννοιας αλλά και να αντλήσουν χρήσιμες πληροφορίες για τη σχέση των μεταβλητών που εμπλέκονται στο πρόβλημα και άρα και για  την επίλυση του αρχικού προβλήματος.

 


Ερμηνεία γραφικής παράστασης

Ανοίξτε το αρχείο "Μεγιστοποίηση εμβαδού ορθογωνίων σταθερών περιμέτρων μέσω ερμηνείας γραφικής" με τη βοήθεια του επόμενου διαδραστικού εργαλείου

Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΝΤΖΟΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΚΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Εισαγωγή στην έννοια της συνάρτησης » έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
61