Ανασκόπηση γεγονότων Πελοποννησιακού πολέμου - Δημιουργία ιστορικής γραμμής
Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)
Ανασκόπηση γεγονότων Πελοποννησιακού πολέμου - Δημιουργία ιστορικής γραμμής
Το εκπαιδευτικό-διαδραστικό περιβάλλον που χρησιμοποιείται βρίσκεται στη διαδικτυακή διεύθυνση:
http://4betterschool.org/edu/history/timeline/
Η ενσωμάτωσή του στην πλατφόρμα των διδακτικών σεναρίων μικραίνει το μέγεθος των γραμμάτων και των κουμπιών. Ωστόσο, μπορεί να αξιοποιηθεί αυτοτελώς με την απευθείας σύνδεση των μαθητών στην παραπάνω διεύθυνση.

Η δημιουργία καταστάσεων ενεργητικής μάθησης μεγιστοποιεί το ενδιαφέρον το μαθητών, αυξάνει τη μαθητική συμμετοχή και συνεργασία ενώ παράλληλα μεταφέρει το μαθητή στο κέντρο της διαδικασίας της μάθησης μετατρέποντάς τον από παθητικό δέκτη πληροφοριών σε μικρό εξερευνητή-δημιουργό της γνώσης.
Το μάθημα της ιστορίας, αν και είναι αγαπητό στους μαθητές λόγω του αφηγηματικού του χαρακτήρα και της λαμπρού παρελθόντος του έθνους μας, ωστόσο, μεθοδολογικά, δυσκολεύει τον εκπαιδευτικό στο διδακτικό μετασχηματισμό μιας ενότητας προκειμένου αυτή κατά την επεξεργασία της να δημιουργήσει καταστάσεις ενεργητικής συμμετοχής-μαθήσης στους μαθητές.
Οι μαθητές, ιδιαίτερα των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, δυσκολεύονται να κατανοήσουν την χρονική ακολουθία των ιστορικών γεγονότων ιδιαίτερα κατά τις προχριστιανικές περιόδους. Η ύπαρξη ενός ψηφιακού περιβάλλοντος που οπτικοποιεί την αλληλουχία των γεγονότων μιας ιστορικής περιόδου βοηθά στην καλύτερη κατανόησή τους καθώς και στην ανακάλυψη των μεταξύ τους σχέσεων. Το περιβάλλον αυτό γίνεται πολύ πιο χρήσιμο όταν προωθεί τη μαθητική αυτενέργεια και μεταβάλλει το μαθητή από παθητικό χρήστη σε δημιουργό.
Η εφαρμογή του ψηφιακού περιβάλλοντος που χρησιμοποιείται καθώς και η γενικότερη φιλοσοφία του συγκεκριμένου σεναρίου, μπορούν να εφαρμοστούν, με μικρές τροποποιήσεις του φύλλου δραστηριοτήτων των μαθητών, στο τέλος της εξέτασης κάθε ιστορικής περιόδου. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τη σειρά των γεγονότων που χαρακτηρίζουν μια ιστορική περίοδο, προσεγγίσουν βαθύτερα τις σχέσεις αιτίας-αποτελέσματος μεταξύ των διαφόρων ιστορικών γεγονότων της κατανοώντας καλύτερα την αλληλουχία τους και το γεγονός ότι η ιστορία γράφεται από πρόσωπα των οποίων τα πάθη, τα διλήμματα, οι σκέψεις και οι αποφάσεις χαράζουν την πορεία ενός έθνους ή ακόμη και ολόκληρης της ανθρωπότητας στο πέρασμα των αιώνων.
Δημιουργός Σεναρίου: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΤΣΟΥΛΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΟΡΝΑΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ/ΚΑΣΚΑΜΑΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΒΙΤΟΥΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ/ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ (Συντονιστής)