Φάση Σεναρίου

Μαθηματικά (ΠΕ) (Δημοτικό)

Μαθητική έρευνα: "Διαδικτυακός εκφοβισμός"

3 ώρες

Γ) Εφαρμογή (υλοποίηση της έρευνας)

70λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_2_2.doc fyllo_ergasias_2_3.doc fyllo_ergasias_2_4.xls

Στη φάση της εφαρμογής αποφασίζεται η μέθοδος εργασίας και τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν και το σχέδιο εργασίας υλοποιείται. Η μέθοδος, η οποία παρουσιάζεται στο παρόν σενάριο, είναι η μαθητική έρευνα. Πρόκειται για μία διδακτική προσέγγιση με επιμέρους φάσεις που σχετίζονται με την οργάνωση, την ταξινόμηση και την επεξεργασία δεδομένων (Πήλιουρας & άλ., 2010).


1ο βήμα: Σύνταξη ερωτηματολογίου έρευνας με δείγμα τους μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου μας.

Οι μαθητές μπορούν να συμπεριλάβουν κάποια ή όλα τα προτεινόμενα ερωτήματα στο ερωτηματολόγιό τους ή να σκεφτούν και να προτείνουν και άλλα.

Ερωτηματολόγιο: Μ' αυτήν την τεχνική συλλογής δεδομένων οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τα άτομα που θα τους βοηθήσουν να συλλέξουν τις πληροφορίες που θέλουν. Οι μαθητές αποφασίζουν ποια είναι τα κατάλληλα άτομα στα οποία θα απευθυνθούν, τι θα ρωτήσουν (ανάλογα με τον στόχο της έρευνας) και διατυπώνουν τα ερωτήματα για τα οποία θα συλλέξουν τις πληροφορίες. Μετά τη συμπλήρωσή τους τα ερωτηματολόγια συγκεντρώνονται για να ακολουθήσει η επεξεργασία τους (Πηγή: Βιβλία Δασκάλου).

4ο βήμα: Παρουσίαση αποτελεσμάτων με γραφήματα των Λογιστικών Φύλλων.


Υλοποίηση βημάτων έρευνας


2ο βήμα: Πραγματοποίηση της έρευνας.


3ο βήμα: Συγκέντρωση δεδομένων και συμπλήρωση των Πινάκων Συχνοτήτων.


Ερωτηματολόγιο

Αφού ολοκληρώσετε τη δραστηριότητα, αποθηκεύστε και τυπώστε το ερωτηματολόγιο.

Το ερωτηματολόγιο, αν απαιτείται, μπορεί να εκτυπωθεί και να κατασκευαστεί σε έντυπη μορφή (βλ. Φύλλο Εργασίας 1).

Πίνακας Ταξινόμησης Δεδομένων

Αφού ολοκληρώσετε τη δραστηριότητα, αποθηκεύστε και τυπώστε τον Πίνακα Συχνοτήτων.

Ο Πίνακας Ταξινόμησης Δεδομένων, αν απαιτείται, μπορεί να εκτυπωθεί και να συμπληρωθεί σε έντυπη μορφή (βλ. Φύλλο Εργασίας 2).

Πίνακες Συχνοτήτων

Αφού ολοκληρώσετε τη δραστηριότητα, αποθηκεύστε και τυπώστε τους Πίνακες Συχνοτήτων.

Οι Πίνακες Συχνοτήτων μπορούν να συμπληρωθούν και να υπολογιστούν με μη αυτόματο τρόπο (βλ. Φύλλο Εργασίας 3). Στην περίπτωση αυτή, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν οι ίδιοι τους μαθηματικούς τύπους που απαιτούνται για την εύρεση των συνόλων ή των ποσοστών, ώστε τα αποτελέσματα να είναι σωστά. Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν μόνοι τους τα γραφήματα στο περιβάλλον των Λογιστικών Φύλλων.

Δημιουργός Σεναρίου: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΛΚΙΖΑΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΖΥΜΠΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ/ΠΑΝΑΓΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ/ΣΚΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Μαθητική έρευνα: "Διαδικτυακός εκφοβισμός"» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
351