Φάση Σεναρίου

Ερευνητική Εργασία - Project (Γενικό Λύκειο)

Προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς: Ταξίδι στα μνημεία της UNESCO στην Ελλάδα

3 ώρες

1η ομάδα

135λεπτά
Φύλλα Εργασίας
hartis_ennoion.pdf

Περιγραφή μεθοδολογίας- διαδικασίας

Υπο-θέμα 1ο

Οι μαθητές της πρώτης ομάδας αναλαμβάνουν να μελετήσουν το πρώτο υπο-θέμα "Ορισμός Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς  και  Μνημείου - Γνωριμία με τα μνημεία: Άγιο όρος, Ναός του Επικούριου Απόλλωνα στις Βάσσες, Δελφοί, Ακρόπολη Αθηνών, Μετέωρα" διερευνώντας τα παρακάτω ερωτήματα. Συγκεκριμένα, η ομάδα αναλαμβάνει δραστηριότητες, πραγματοποιεί έρευνα και προσεγγίζει περιγραφικά, ερευνητικά και κριτικά το δικό της υπο-θέμα. Παράλληλα με τα προηγούμενα, δημιουργεί το δικό της φάκελο εργασίας. Στο παρόν ψηφιακό διδακτικό σενάριο παρουσιάζονται δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε 3 διδακτικές ώρες.

Τα διερευνητικά ερωτήματα της πρώτης ομάδας είναι τα εξής:

Τι σημαίνουν οι όροι "Πολιτιστική και Φυσική Κληρονομιά" και "Μνημείο";

Πότε εντάχθηκε το Άγιο Όρος στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Πότε εντάχθηκε ο Ναός του Επικούριου Απόλλωνα στις Βάσσες στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Πότε εντάχθηκαν οι Δελφοί στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Πότε εντάχθηκε η Ακρόπολη Αθηνών στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Πότε εντάχθηκαν τα Μετέωρα στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Στο τέλος της ερευνητικής εργασίας, η συγκεκριμένη ομάδα θα παρουσιάσει το τέχνημά της, που είναι μία μακέτα της Ακρόπολης. Για τη δημιουργία της μακέτας, θα χρησιμοποιήσει μακετόχαρτο για τη βάση, γυψόγαζα για τα μνημεία, φελιζόλ για τα κτίρια, πηλό και ειδικό χαρτί για την επένδυσή τους, υγρό κερί για τη θάλασσα, δέντρα και πέτρες μοντελισμού για διακόσμηση.


Δραστηριότητα 1η

Γράψτε την απάντησή σας με λίγες λέξεις.

Οι μαθητές να εκφράσουν ελεύθερα κα αυθόρμητα τις απόψεις τους.

Δραστηριότητα 3η


Δραστηριότητα 2η


Δραστηριότητα 4η


Χάρτης ελληνικών μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς


Η Σύμβαση της UNESCO του 1972 για την Προστασία της Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς


Κείμενο για την Προστασία της Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς


Η σημασία της λέξης "μνημείο"


Η σημασία της λέξης "κληρονομιά"


Ιστοσελίδα UNESCO στην Ελλάδα


Εισαγωγή


Ελληνικά Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς


Ας παίξετε...


Κριτήρια ένταξης μνημείων


Δημιουργός Σεναρίου: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΙΤΣΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Συντονιστής)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς: Ταξίδι στα μνημεία της UNESCO στην Ελλάδα» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
515