Φάση Σεναρίου

Καλλιτεχνική Παιδεία (Γενικό Λύκειο)

Το Χρώμα στην Τέχνη

3 ώρες

Οι ιδιότητες του χρώματος 1

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias-xroma-idiotites-1.doc

Το ηλιακό φως μοιάζει διάφανο και για πολλά χρόνια επικρατούσε η αντίληψη ότι είναι λευκό. Ο Νεύτων  (Newton)  ωστόσο κατάφερε να αποδείξει ότι το  φως δεν είναι απλό αλλά σύνθετο, ένα σύνολο  χρωμάτων που συνυπάρχουν και συνταξιδεύουν με την ίδια ταχύτητα. Η διάθλαση του ηλιακού φωτός με την βοήθεια ενός πρίσματος αποδεικνύει στην πράξη την θεωρία του Νεύτωνα καθώς μέσω της διάθλασης διαπιστώνουμε ότι το φως αναλύεται σε έξι (ή κατά άλλους επτά χρώματα): κόκκινο πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε, (βαθύ μπλε) και ιώδες.

Το φαινόμενο της διάθλασης παρατηρείται και στη φύση. Το ουράνιο τόξο που εμφανίζεται μετά τη βροχή  ή κατά τη διάρκεια του ποτίσματος με τεχνητή βροχή είναι αποτέλεσμα της διάθλασης.


Ανάλυση του φωτός


Επέλεξε το χρώμα του ηλιακού φάσματος που βλέπει ο παρατηρητής του ενδύματος

Επέλεξε, σύρε και τοποθέτησε ένα από τα χρώματα, στο αντιληπτικό σύννεφο του παρατηρητή για τη χρωματική ταυτότητα του ενδύματος

Βασικά χρώματα


Βασικά – δευτερεύοντα χρώματα

Άλλοι όροι που χρησιμοποιούνται για τα βασικά χρώματα είναι: «καθαρά», «κύρια», «αμιγή», «πρωτογενή».

Δευτερεύοντα χρώματα

Άλλοι όροι που χρησιμοποιούνται για τα δευτερεύοντα χρώματα είναι: "παράγωγα", "δευτερογενή", "συγγενικά".

Ο χρωματικός κύκλος και τα συμπληρωματικά χρωματικά ζεύγη


->


Επέλεξε το συμπληρωματικό ενός βασικού χρώματος


Δημιουργός Σεναρίου: ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΤΣΑΚΑ ΕΛΕΝΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Το Χρώμα στην Τέχνη» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
631