Φάση Σεναρίου
Μαθηματικά (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Σύνδεση με άλλες Επιστήμες - Εφαρμογή
Στη φάση αυτή μέσω κατάλληλου υλικού, συνδέουμε τη συγκεκριμένη ενότητα με άλλες Επιστήμες. Ειδικότερα παρουσιάζουμε ένα πρόβλημα του οποίου ένα μέγεθος μοντελοποιείται μέσω τριγωνομετρικής συνάρτησης. Στη συνέχεια οι μαθητές εφαρμόζουν σε παραδείγματα – ασκήσεις τις έννοιες και τις διαδικασίες που έμαθαν.
Το μάθημα μπορεί να γίνει είτε στο εργαστήριο υπολογιστών ή στην τάξη με τη χρήση βιντεοπροβολέα και φορητού υπολογιστή, τον οποίο χειρίζεται ο δάσκαλος και παράλληλη χρήση έντυπων φύλλων εργασίας. Οι μαθητές μπορούν να εργάζονται σε ομάδες των δύο ατόμων.
Αρχικά ο δάσκαλος ενδείκνυται να προτρέψει τους μαθητές να παρατηρήσουν τον πίνακα με τις μετρήσεις της απομάκρυνσης ενός ελατηρίου που εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση από τη θέση ισορροπίας του σε συνάρτηση με το χρόνο και το διάγραμμα αναπαράστασης των δεδομένων αυτών και να θέσει στους μαθητές τα ερωτήματα που παρατίθενται παρακάτω, οι οποίοι στη συνέχεια μπορούν να συζητήσουν με τους συμμαθητές της ομάδας τους σχετικά με αυτά. Στη συνέχεια να ακολουθήσει συζήτηση μεταξύ του συνόλου των μαθητών σχετικά με τις απαντήσεις στα ερωτήματα.
Άσκηση 1: Σειρά ερωτήσεων μοναδικής επιλογής Διευκρίνιση
Άσκηση 2: Κάρτες ερωτήσεων σε δεδομένες γραφικές παραστάσεις Διευκρίνιση
Πρόβλημα: Απλή αρμονική ταλάντωση
Πίνακας τιμών και γραφική παράσταση μετρήσεων απομάκρυνσης ελατηρίου που εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΡΡΕΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΚΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (Συντονιστής)