Φάση Σεναρίου

Βιωματικές Δράσεις - ΣΔΕ - Project (Γυμνάσιο)

Λογοτεχνία και κινηματογράφος: δυο τέχνες συνομιλούν

3 ώρες

Σύγκριση λογοτεχνικού και κινηματογραφικού έργου

45λεπτά

Κατά τη Φάση 2 του παρόντος σεναρίου οι μαθητές, ανά ομάδα, μελετούν αποσπάσματα λογοτεχνικών έργων και παρακολουθούν αντίστοιχα αποσπάσματα της κινηματογραφικής μεταφοράς των ίδιων λογοτεχνικών κειμένων.

Στη συνέχεια, δημιουργούν μια παρουσίαση, για να ενημερώσουν και τους υπόλοιπους μαθητές για την υπόθεση του λογοτεχνικού και κινηματογραφικού εργου με το οποίο ασχολήθηκαν. Επίσης, επιχειρούν σύγκριση ανάμεσα στα δύο καλλιτεχνικά δημιουργήματα, προσπαθώντας να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο έκφρασης, τεκμηριώνοντας κάθε φορά τις απόψεις τους.

__________

Ενδεικτικά λογοτεχνικά έργα που έχουν μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη με τα οποία μπορούν να ασχοληθούν οι ομάδες είναι τα εξής:

1. Χριστουγεννιάτικη ιστορία, Καρόλου Ντίκενς

2. Ο Ασπροδόντης, Τζακ Λόντον

3. Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, Νίκου Καζαντζάκη

4. Η Φόνισσα, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

5. Η τιμή και το χρήμα, Κωνσταντίνου Θεοτόκη

6. Ζ, Βασίλη Βασιλικού

7. Το όνομα του ρόδου, Ουμπέρτο Έκο

8. Μικρά Αγγλία, Ιωάννας Καρυστιάνη

9. Η ζωή του Πι, Υαν Μαρτέλ

10. Το πράσινο μίλι, Στέφαν Κινγκ

__________

Αφού ολοκληρώσουν τις εργασίες τους οι μαθητές, τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης και ακολουθεί συζήτηση, προκειμένου να υπάρξει και η απαραίτητη ανατροφοδότηση.

 


Δημιουργός Σεναρίου: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΚΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΙΤΣΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Λογοτεχνία και κινηματογράφος: δυο τέχνες συνομιλούν » έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
921