
Καλλιτεχνική Παιδεία (Γενικό Λύκειο)

Γενική περιγραφή περιεχομένου:
Το παρόν σενάριο παρουσιάζει τη θεμελίωση της σύγχρονης αισθητικής αντίληψης μέσα από την εξέταση του Κρύσταλ Πάλας ενός σημαντικού αρχιτεκτονικού έργου της νεώτερης εποχής και την επισκόπηση σημαντικών καλλιτεχνικών σταθμών της νεώτερης τέχνης και συγκεκριμένα την επισκόπηση του κινήματος της Αρ Νουβώ, της Σχολής Μπαουχάουζ και του κινήματος της Ποπ Αρτ.
Εκπαιδευτικό Πρόβλημα:
Οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν πως η τέχνη επηρεάζεται από την εξέλιξη της τεχνολογίας, την χρήση νέων υλικών και καταναλωτικών προτύπων. Τη σχέση της τέχνης με την τεχνική και το βιομηχανικό σχεδιασμό.
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Διδακτικοί Στόχοι:
- Οι μαθητές να διακρίνουν την διαφορά ανάμεσα στην τέχνη και την χρηστικότητα.
- Να εντοπίζουν τα αισθητικά χαρακτηριστικά σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
- Να πειραματιστούν στη σχεδίαση ενός χρηστικού αντικειμένου και στη δημιουργία προσωπικών προτάσεων.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου:
χρηστικότητα
βιομηχανικό σχέδιο
αρ νουβώ
βιομηχανικό αντικείμενο
μοντέλο
μαζική αναπαραγωγή
καταναλωτική κουλτούρα
λιτή γραμμή.
Υλικοτεχνική υποδομή:
Διαδραστικό πίνακα ή βίντεο προτζέκτορα, δίκτυο υπολογιστών, σύνδεση με το διαδίκτυο, εκτυπωτή Α4, σχεδιαστήρια, βιβλία τέχνης, χαρτιά – χαρτόνια (λευκά και χρωματιστά), υλικά ανακύκλωσης, σύρμα, ριζόχαρτο, κόλα, ψαλίδι, τέμπερες, πινέλα, μολύβια 2Β, 4Β.
Πνευματικά δικαιώματα ή άλλοι αντίστοιχοι περιορισμοί:
Οι εικόνες από τη Βικιπαίδεια, από ελεύθερο copyright και από τα σχολικά βιβλία "Ιστορία Διακοσμητικών Τεχνών" Α΄τάξη 2ου κύκλου ΤΕΕ-ΟΕΔΒ και "Εικαστικά" Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου - Διόφαντος .
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΤΣΑΚΑ ΕΛΕΝΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ (Συντονιστής)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΤΣΑΚΑ ΕΛΕΝΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ (Συντονιστής)