Καλλιτεχνική Παιδεία (Γενικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Βιομηχανικό σχέδιο και τέχνη

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Το παρόν σενάριο παρουσιάζει τη θεμελίωση της σύγχρονης αισθητικής αντίληψης μέσα από την εξέταση του Κρύσταλ Πάλας ενός σημαντικού αρχιτεκτονικού έργου της νεώτερης εποχής και την επισκόπηση σημαντικών καλλιτεχνικών σταθμών της νεώτερης τέχνης και συγκεκριμένα την επισκόπηση του κινήματος της Αρ Νουβώ, της Σχολής Μπαουχάουζ και του κινήματος της Ποπ Αρτ.

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν πως η τέχνη επηρεάζεται από την εξέλιξη της τεχνολογίας, την χρήση νέων υλικών και καταναλωτικών προτύπων. Τη σχέση της τέχνης με την τεχνική και το βιομηχανικό σχεδιασμό.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
30 λεπτά
Φάση 1: Κρύσταλ Πάλας
Χώρος Διεξαγωγής: τάξη
30 λεπτά
Φάση 2: Aρ Nουβώ
Χώρος Διεξαγωγής: τάξη
45 λεπτά
Φάση 3: Σχολή του Μπαουχάουζ
Χώρος Διεξαγωγής: τάξη
30 λεπτά
Φάση 4: Το ντιζάιν και η Ποπ Αρτ
Χώρος Διεξαγωγής: τάξη
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Οι μαθητές να διακρίνουν την διαφορά ανάμεσα στην τέχνη και την χρηστικότητα.
  2. Να εντοπίζουν τα αισθητικά χαρακτηριστικά σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
  3. Να πειραματιστούν στη σχεδίαση ενός χρηστικού αντικειμένου και στη δημιουργία προσωπικών προτάσεων.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
χρηστικότητα
βιομηχανικό σχέδιο
αρ νουβώ
βιομηχανικό αντικείμενο
μοντέλο
μαζική αναπαραγωγή
καταναλωτική κουλτούρα
λιτή γραμμή.
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Διαδραστικό πίνακα ή βίντεο προτζέκτορα, δίκτυο υπολογιστών, σύνδεση με το διαδίκτυο, εκτυπωτή Α4, σχεδιαστήρια, βιβλία τέχνης, χαρτιά – χαρτόνια (λευκά και χρωματιστά), υλικά ανακύκλωσης, σύρμα, ριζόχαρτο, κόλα, ψαλίδι, τέμπερες, πινέλα, μολύβια 2Β, 4Β.
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΤΣΑΚΑ ΕΛΕΝΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ (Συντονιστής)